Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-02, 12:53
Bannlyst
Var ute på en liten promenad i centrala stockholm och gick förbi en liten gård som går under benämningen Spökslottet (ligger på drottninggatan 116).

Rykten talar om gångar under gården med nergångar i huset samt det lilla lusthus som finns på gården. Jag försökte vika de förbommade plankorna på lusthuset för att se om det gick att se något dock utan resultat.

Rykten säger också (och jag citerar) - "I huset ska finnas både nedgrävda skatter och inmurade skelett efter den första ägaren"

Någon som vet något mer intressant angående detta ställe eller som kan bekräfta något rykte?
Citera
2008-11-02, 15:16
Medlem
knekt sparvs avatar
Jodå, mamma har berättat att edt spökar där. Schefflerska palatset heter det visst.
Det där med skatter och tunnlar hade jag nog inte hört om, men här står det lite:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=353189
Citera
2008-11-02, 15:32
Medlem
Amanites avatar
de e ju gamle knigges hus
Ryktas om en gång som skall ha gått där under i krokarna också.
Citera
2008-11-14, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell Bergqvist
Var ute på en liten promenad i centrala stockholm och gick förbi en liten gård som går under benämningen Spökslottet (ligger på drottninggatan 116).

Rykten talar om gångar under gården med nergångar i huset samt det lilla lusthus som finns på gården. Jag försökte vika de förbommade plankorna på lusthuset för att se om det gick att se något dock utan resultat.

Rykten säger också (och jag citerar) - \"I huset ska finnas både nedgrävda skatter och inmurade skelett efter den första ägaren\"

Någon som vet något mer intressant angående detta ställe eller som kan bekräfta något rykte?

va förbi idag, verkar vara nån aktivitet i huset så det e bara o glömma i ue-sammanhang...om det inte va spöke jag såg...
Citera
2008-11-14, 11:13
Medlem
CMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivarnas natt
va förbi idag, verkar vara nån aktivitet i huset så det e bara o glömma i ue-sammanhang...om det inte va spöke jag såg...

Det är aktivitet där ja. Brukar vara bevakat av väktare från tid till annan dessutom.
Citera
2008-11-14, 15:39
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivarnas natt

Klart där e aktivitet och bevakning, sthlms universitet har ju sin konstsamling där!
Citera
2008-11-14, 20:39
Medlem
brianmolkos avatar
http://www.paranormal.nu/drottng116.htm
Citera
2008-11-15, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
http://www.paranormal.nu/drottng116.htm
Spökkartan längst ner var ju skoj
Citera
2008-11-15, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Klart där e aktivitet och bevakning, sthlms universitet har ju sin konstsamling där!

Varför e du på mig? jag sa ju att det var aktivt! Det var kjell b som påstod att man kunde uea där.
Citera
2008-11-16, 19:03
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örnen
Spökkartan längst ner var ju skoj

Vad var det som var skoj med den ?
Citera
2008-11-18, 07:15
Bannlyst
Citat: