Var ute på en liten promenad i centrala stockholm och gick förbi en liten gård som går under benämningen Spökslottet (ligger på drottninggatan 116).
Rykten talar om gångar under gården med nergångar i huset samt det lilla lusthus som finns på gården. Jag försökte vika de förbommade plankorna på lusthuset för att se om det gick att se något dock utan resultat.
Rykten säger också (och jag citerar) - "I huset ska finnas både nedgrävda skatter och inmurade skelett efter den första ägaren"
Någon som vet något mer intressant angående detta ställe eller som kan bekräfta något rykte?
Jodå, mamma har berättat att edt spökar där. Schefflerska palatset heter det visst.
Det där med skatter och tunnlar hade jag nog inte hört om, men här står det lite: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=353189
Var ute på en liten promenad i centrala stockholm och gick förbi en liten gård som går under benämningen Spökslottet (ligger på drottninggatan 116).
Rykten talar om gångar under gården med nergångar i huset samt det lilla lusthus som finns på gården. Jag försökte vika de förbommade plankorna på lusthuset för att se om det gick att se något dock utan resultat.
Rykten säger också (och jag citerar) - \"I huset ska finnas både nedgrävda skatter och inmurade skelett efter den första ägaren\"
Någon som vet något mer intressant angående detta ställe eller som kan bekräfta något rykte?
va förbi idag, verkar vara nån aktivitet i huset så det e bara o glömma i ue-sammanhang...om det inte va spöke jag såg...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!