Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-02, 01:01
Medlem
Lilabanans avatar
Jag chattar med en del kompisar på msn om cannabisrelaterade saker, allt från att jag förklarar om det för kompisar som tror det är farligt till att fråga "vill du komma över och ta en holk?"

Min fråga är hurpass säkert det är att skriva sånt över msn? Det är väl ingen annan (microsoft kanske?) som ser konversationen? Om man bortser från att någon tittar på skärmen men det är uteslutet... Jag vet att ingen övervakar alla miljontals msn konversationer som äger rum dagligen, men att det kanske lagras i någon databas, och på något sätt lyckas någon se att det diskuteras olagligheter från min ip-adress?

Kanske bara lite överparanoid, men vad ska man göra när det känns som att man lever i Nordkorea?

Puss & kram
Citera
2008-11-02, 01:09
Medlem
Sweetiepies avatar
Av vad jag uppfattat av MSN så försöker den upprätta en P2P-connection direkt mellan den du pratar med när du öppnar msn-rutan.

Så om det "lyckas" så borde ingen mellanhand kunna avlyssna.. om inte ISP'n då.

Jag tror att meddelandena går via Microsofts server ifall den inte kan köra p2p... vilket resulterar i lagg i responsen.

Första meddelandet man skickar i en ny msn-session kan också lagga eftersom den försöker upprätta anslutningen.

Citera
2008-11-02, 01:12
Medlem
mr.falkens avatar
tror du rökt lite mycket cannabis på sistone å nojjat upp dej
Varför skulle dom ens bry sej om dej när du blossar lite ellr dealer du stort ???
skaffa kryperad MSN så slipper du nojja upp dej efter dina blossningar för du gör det då verkligen i onödan

OM nu det skulle ske att dom skulle kolla dej, säg att du nu skulle börja deala å sälja över MSN, förutom att du e korkad å snackar om det öppet så går det faktiskt att neka, går att säga att man spelade tuff på nätet men har du ett halv kilo hemma vid rannsakan så ere rätt kört ändå...

skaffa nya vänner som är lite äldre är mitt tips
Citera
2008-11-02, 01:31
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
tror du rökt lite mycket cannabis på sistone å nojjat upp dej
Varför skulle dom ens bry sej om dej när du blossar lite ellr dealer du stort ???
skaffa kryperad MSN så slipper du nojja upp dej efter dina blossningar för du gör det då verkligen i onödan

OM nu det skulle ske att dom skulle kolla dej, säg att du nu skulle börja deala å sälja över MSN, förutom att du e korkad å snackar om det öppet så går det faktiskt att neka, går att säga att man spelade tuff på nätet men har du ett halv kilo hemma vid rannsakan så ere rätt kört ändå...

skaffa nya vänner som är lite äldre är mitt tips

Handlar inte om att deala, håller inte på med sånt öht, endast odlare för eget bruk Det jag diskuterar är:
-Beskrivningar hur det är att vara hög
-varför det bör legaliseras
-berättar att jag är hög i talande stund
-frågar om han/hon vill komma över och röka på lite

Att vara aktivist är ju inte olagligt, tänker mer på de övriga punkterna... Jag diskuterar främst med en kompis som är emot cannabis, till han förklarar jag dels om hur det är att vara hög, berättar saker jag gjort när jag vart hög, länkar lite informationssidor etc... Sen frågar man ju ibland lite mer liberala polare om de vill komma över och ta en holk, eller om de har något att sälja/bjuda på...
Citera
2008-11-02, 01:39
Medlem
mr.falkens avatar
du behöver verkligen inget att vara orolig över men visst, det finns program som gör att all konversation över msn blir krypterad (förutsatt att den andra har ett likadant program istallerat) så då får väl be dina övernojjiga polare skaffa det oxå då
Citera
2008-11-02, 02:59
Medlem
roadrashs avatar
alla meddelanden på msn sänds i klartext så om nån tappar in på det fysiska mediet (tänk FRA snart) är du fullt blottad.
Citera
2008-11-02, 13:44
Medlem
Moots avatar
Om MSN har P2P vid konversationer är oklart, vad ajg vet, men det stämmer för filöverföringar. Om det ej är så så kommer datan att skickas via M$-servrar (utanför sverige) och sedan tillbaka in i sverige till din kontakt. Allt du skriver ska tolkas som officiella saker.

Bara för att du simmar i stim betyder inte att man inte kan se dig.

Du kan neka det mesta. Snacka om varför det ska legaliseras är ju yttrandefrihet, och därmed lagligt. Du kan inte uppmana till brott, dock. Du kan skaffa OTR-kryptering över MSN, vilket stödjs av ett par klienter. Mercury har även kryptering till andra mercury-användare.

Sysslar du med större saker så kör PGP via email till dina polare.
Citera
2008-11-02, 14:03
Medlem
Secway har simp lite som krypterar med en 1024 sha nyckel, rekommenderas starkt! Bara det att de du samtalar med över messenger måste använda sig utav simp.
Citera
2008-11-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andr3
Secway har simp lite som krypterar med en 1024 sha nyckel, rekommenderas starkt! Bara det att de du samtalar med över messenger måste använda sig utav simp.

Simp samt OTR är fin fina appz för att kryptera all sorts IM traffik utöver IRC där kan du köra med (blow)Fish.
Citera
2008-11-02, 15:44
Bannlyst
Ett tips för nojjiga personer är chatt funktionen i Skype. Fantastisk och krypterad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in