2008-11-02, 00:38
Medlem
Onkelkonkels avatar
Hejsan. Sitter med ett problem just nu. Det är såhär att när jag ska kolla film så blir det riktigt låt ljud så man måste höja tills högtalarna brusar. Jag snackar nu om att jag har en 3,5mm ljudkontakt till en röd och en vit (right left) som går till min förstärkare. Men sätter jag igång en låt i winamp så måste jag ha det på ungefär 5% av ljudvolymen för att få lika högt som jag hör när jag kollar film. Använder media player classic och vlc. Har inte en aning om det har med någon codec eller liknande som drar igång när jag kollar med vlc och mpc. Men typ vad kan vara fel? Och ja, jag har full volym i själva programmen också. Har heller inte ändrat något i vista. Har ut full volym på allt så ni behöver inte fråga.
Citera
2008-11-02, 00:48
Medlem
Muckarduvas avatar
Installera AC3-codecs, om det är den typen av filmer det gäller? Eller är det lågt ljud på ALLA filmfiler i allehanda containers?
Citera
2008-11-02, 00:54
Medlem
Onkelkonkels avatar
det gäller alla långfilmer typ. Testade nyss dexter mkv och det var helt ok ljud. Men testade också hancock och då blev det lägre
Citera
2008-11-02, 01:01
Medlem
Muckarduvas avatar
Pröva att köra gratisprogrammet Gspot på filerna och se vilka codecs de är renderade med/för.

http://www.headbands.com/gspot/v26x/GSpot270a.zip
Citera
2008-11-02, 01:06
Medlem
Onkelkonkels avatar
ah fuck va klabbit detta skulle vara då. fick fram detta iaf:

ACM Base msacm.ac3filter ** Missing file: ac3filter.acm

Inte en aning om vad jag gör iaf.
Citera
2008-11-02, 01:57
Medlem
Muckarduvas avatar
Installera AC3-codecs, som jag föreslog i början av tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in