2008-11-01, 23:11
Medlem
machetes avatar
Jag funderar att köpa lite möbler på Halens postorder. Riktigt bra priser och snygga dessutom. Har någon haft erfarenhet av inköpta möbler från Halens, bra/dåliga? Jag har sett en liknande fåtölj på ett möbelvaruhus i min stad, http://www.halens.se/ProductPage.asp...013662&mid=419, men då priset nästan är 2000 kr billigare, undrar jag om denna fåtölj från Halens är något att satsa på (i dubbel bemärkelse, haha)? Den ser iallafall jäkligt skönt ut.
Citera
2008-11-02, 16:14
Medlem
Snurrens avatar
Vi köpte ett skoskåp med spegel en gång. Det var riktigt snyggt och bra i kvaliteten. Dessutom hade det egen design, jag har inte sett något sådant någon annan stans, men nu är det ett antal år sedan. Har för mig att vi köpt fler saker därifrån och att vi var mycket nöjda. Jovisst ja, en TV-bänk med jalusidörrar (för att dölja video och DVD), pryder fortfarande sin plats i vardagsrummet och vi har inga planer på att byta ut den.

Men stoppmöbler kanske man vill provsitta för att kolla komforten. Fast den där fåtöljen ser ju jättebekväm ut och BILLIG. Själv betalade jag betydligt mer för en likande, men då fick jag den i samma skinnfärg som övriga soffgruppen. Men jag kan verkligen rekommendera en recliner om man bara har plats för den. Att sitta i den och ha benen högt och laptopen i knät är underbart, eller sitta och titta på en bra film. Att den här bara har skinn på sittdelen behöver inte innebära någon nackdel. Bara skinndelarna behöver smörjas in, vilket rekommenderas om man sitter ofta i den (och det gör man ju!)

I övrigt kan jag verkligen rekommendera Ellos. Handlar man där lite då och då så får man jättefina rabatter. Deras tyger kan man få prydliga provbitar på, det är bara att ringa. Vill man ha extrabreda påslakan så har dom massor att välja på, till skilnad från Hemtex m fl.

Eftersom jag bor i Stockholm är det inte många som beställer kläder från Ellos, så man känner sig inte som en dussinvara när man går runt med deras grejer, det kanske är skillnad på landsbygden.
Senast redigerad av Snurren 2008-11-02 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in