Vilka gillar ni? Personligen har jag Nils-Emil Ahlin som nummer ett. Framför allt för att han verkligen älskar den maten (husmanskosten) han gör (och det märks). Nu är han väl inte tv-kock längre, men jag var tvungen att nämna honom. Det är svårt detta, sverige har så många lysande kockar, men på andra plats sätter jag Fredrik Eriksson, konstnärlig chef vid kocklandslaget. Han har ett torrt maner som jag gillar och han är ochså generös med att dela med sig av allehanda tips.
Vad gäller de kvinnliga kockarna lyser dom med sin frånvaro. Jag vore den första att ge det kred, men allt dom gör verkar vara smalmat och annat junk. Dock är den där sötnosen på tv4+ ett lysande undantag. Jag skäms att inte komma på hennes namn, Nu kom jag på det, Leila Lindholm, och hon är enligt uppgift väldigt duktig. men i programet gör hon mest kondetorier, vilket jag inte gillar så värst mycket, fast vad hon gör är en fröjd för ögat att se. Dock skulle jag vilja se henne steka en stor biff nån gång och le in i kameran som bara hon kan göra
Sen gillar jag ochså den unga Pelle Johansson. Trots sin ungdom verkar han väldigt mångsidig och duktig!
Jag brukar undvika att säga något negativt. Men att se Melker Andersson bli aegd av en fjortis på tv-programmet "Mat-akuten" var mer än hemskt. Snacka om dålig ledarskap. Jag skämdes när jag såg det!
Sen finns det så klart många fler duktiga, inklusive Melker (som ingår i sveriges absoluta topp) . Men han överskattar sin autoritet, liten och spinkig som han är.