Vilka gillar ni? Personligen har jag Nils-Emil Ahlin som nummer ett. Framfr allt fr att han verkligen lskar den maten (husmanskosten) han gr (och det mrks). Nu r han vl inte tv-kock lngre, men jag var tvungen att nmna honom. Det r svrt detta, sverige har s mnga lysande kockar, men p andra plats stter jag Fredrik Eriksson, konstnrlig chef vid kocklandslaget. Han har ett torrt maner som jag gillar och han r ochs geners med att dela med sig av allehanda tips.
Vad gller de kvinnliga kockarna lyser dom med sin frnvaro. Jag vore den frsta att ge det kred, men allt dom gr verkar vara smalmat och annat junk. Dock r den dr stnosen p tv4+ ett lysande undantag. Jag skms att inte komma p hennes namn, Nu kom jag p det, Leila Lindholm, och hon r enligt uppgift vldigt duktig. men i programet gr hon mest kondetorier, vilket jag inte gillar s vrst mycket, fast vad hon gr r en frjd fr gat att se. Dock skulle jag vilja se henne steka en stor biff nn gng och le in i kameran som bara hon kan gra
Sen gillar jag ochs den unga Pelle Johansson. Trots sin ungdom verkar han vldigt mngsidig och duktig!
Jag brukar undvika att sga ngot negativt. Men att se Melker Andersson bli aegd av en fjortis p tv-programmet "Mat-akuten" var mer n hemskt. Snacka om dlig ledarskap. Jag skmdes nr jag sg det!
Sen finns det s klart mnga fler duktiga, inklusive Melker (som ingr i sveriges absoluta topp) . Men han verskattar sin autoritet, liten och spinkig som han r.