2008-10-31, 20:03
Medlem
Tjena!

vilket är det smidigaste sättet att byta bootscreen på windows xp?
Har läst att man kan änvända sig av enkla program(vet dock inte vilka!!!), sen har jag också läst att man kan använda sig att regedit(?) men det känner jag inte heller riktigt för, eftersom det kan sabba datorn rejält om man tabbar sig....
Skulle vara schyst om ni kunde antingen lägga upp nått bra/enkelt program som man kan avända, eller bara skriva hur men gör

Mvh
Citera
2008-11-01, 00:19
Medlem
chribsson2s avatar
Programmet Bootskin från Stardock net inc är gratis och skitenkelt. Där länkas du dessutom till en massa bootskins. Bara att välja och vraka.
Citera
2008-11-01, 23:57
Medlem
Funkar skitbra
Tackar så mycket
Citera
2009-02-10, 23:29
Medlem
Plottis avatar
Går det inte att ta bort boot screenen totalt? Eller rent av... Sätta in en egen bild och slippa mellan dom man kan välja? Vet att man kan byta ut windows start up "låt". Boot musiken, genom mappen Media i Windows. Går det ändra boot screenen manuellt på det sättet?
Citera
2009-02-10, 23:54
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Går det inte att ta bort boot screenen totalt? Eller rent av... Sätta in en egen bild och slippa mellan dom man kan välja? Vet att man kan byta ut windows start up "låt". Boot musiken, genom mappen Media i Windows. Går det ändra boot screenen manuellt på det sättet?
Inte riktigt lika enkelt i alla fall.. Men det går givetvis att tillverka egna bootskärmar. Jag kommer dock inte ihåg hur så det får du la googla på.
Citera
2009-02-10, 23:55
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Inte riktigt lika enkelt i alla fall.. Men det går givetvis att tillverka egna bootskärmar. Jag kommer dock inte ihåg hur så det får du la googla på.

Får väl ta och göra det
Citera
2009-02-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Programmet Bootskin från Stardock net inc är gratis och skitenkelt. Där länkas du dessutom till en massa bootskins. Bara att välja och vraka.

Synd att det bara fungerade till Vista
Citera
2009-02-11, 01:49
Medlem
dobbelinas avatar
http://www.download.com/BootSkin/300...html?tag=mncol
Citera
2009-02-11, 10:22
Medlem
Ladda ner TuneUp Utilities. Där kan du göra egna väldigt enkelt. Klockrent program rent allmänt också, väldigt användbart.
http://www.tune-up.com/products/tune...ties/features/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in