2008-10-31, 17:40
Medlem
Har tagit droger IV flertalet gånger, men varje gång jag försöker skjuta själv blir jag nervös och börjar skaka med handen, därav kan jag inte hålla nålen i ådran. Och skjuter oftast ovanför ådran som resultat.

Någon som vet hur jag kan träna bort skakandet? Jag är inte orolig över att något ska gå fel egentligen, så vet inte vad jag ska vara nervös över.
Citera
2008-10-31, 18:33
Medlem
Plastpåses avatar
Prova betablockerare det skall fungera mot nervositet och darrningar.

Är iof inte att träna bort det, men ändå
Senast redigerad av Plastpåse 2008-10-31 kl. 18:47.
Citera
2008-10-31, 19:38
Medlem
ExCowboys avatar
Det är rätt svårt att skjuta sig själv i armen tycker jag. Det är rätt mycket att hålla reda på med bara en hand om man ska göra det snyggt och så fort det blir meckigt så tycker jag det känns som om man ska slinta och slita upp hela jävla venen vilken sekund som helst.

Som exempel kan nämnas sist jag skulle iv'a och tappade sprutan så att den hängde och dinglade i armen vilket resulterade i att jag missade venen när jag väl fått tag i den igen och tryckte till. Resultatet blev en fin bula och påtaglig smärta i armvecket nån timme. Dessutom blev anslaget långsammare än om jag hade käkat skiten. Känner att jag inte är så sugen på att skjuta något ensam på ett tag.. om det inte blir nödvändigt alltså.
Citera
2008-10-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExCowboy
Det är rätt svårt att skjuta sig själv i armen tycker jag. Det är rätt mycket att hålla reda på med bara en hand om man ska göra det snyggt och så fort det blir meckigt så tycker jag det känns som om man ska slinta och slita upp hela jävla venen vilken sekund som helst.

Som exempel kan nämnas sist jag skulle iv'a och tappade sprutan så att den hängde och dinglade i armen vilket resulterade i att jag missade venen när jag väl fått tag i den igen och tryckte till. Resultatet blev en fin bula och påtaglig smärta i armvecket nån timme. Dessutom blev anslaget långsammare än om jag hade käkat skiten. Känner att jag inte är så sugen på att skjuta något ensam på ett tag.. om det inte blir nödvändigt alltså.

Har du nått tips på vart man annars kan skjuta då? Fötterna? Fan alltså har så små ådror där så tror det blir svårare även fast jag får två händer att jobba med.

Jag kan iofs få hjälp av några andra som är närvarande, men tror dom skulle skaka mer än jag haha.

Har haft den hängande i armen förut, det är ganska äckligt. Men bekräftade du inte igen efter du tappat den? Och märkte du inte att du skjut utanför? Gör ju fan skitont på en gång.
Citera
2008-10-31, 22:41
Medlem
ExCowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregorianen
Har du nått tips på vart man annars kan skjuta då? Fötterna? Fan alltså har så små ådror där så tror det blir svårare även fast jag får två händer att jobba med.

Jag kan iofs få hjälp av några andra som är närvarande, men tror dom skulle skaka mer än jag haha.

Har haft den hängande i armen förut, det är ganska äckligt. Men bekräftade du inte igen efter du tappat den? Och märkte du inte att du skjut utanför? Gör ju fan skitont på en gång.

Nej, jag tror inte det är värt att försöka sätta den nån annanstans än armvecken, även om det uppenbarligen är klurigt när man är ovan. Om du har folk som hjälper till borde ni ju kunna samarbeta - man kan ju sätta den rätt och så själv, sen behövs bara nån som håller i själva pumpen när man själv flyttar handen och drar svar och sen slutligen trycker till. Det lär ju inte göra så mycket om de skakar. Annars får ni väl dra några pilsner innan ni skrider till verket? Fast det beror ju på förstås, är det horse eller likande du ska slå i dig så rekommenderar jag absolut inte att blanda in alkohol av skäl som du säkert också känner till. Men visst ser det risigt ut när den hänger där och dinglar i armen

Vad det gäller mitt klantiga missade skott så kunde jag inte dra något svar eftersom jag av någon oförklarlig anledningen hade fyllt sputan helt. Drog svar innan jag tappade den, men sen gick det helt enkelt inte att dra mer utan att dra ur kolven. Smidigt av mig. Jag hann dock inte så långt innan jag insåg att jag var helt fel på det (för ont gör det, det håller jag med om) men det blev ändå som en ful liten ärta under huden. Jag upplevde viss lättnat när den gick ner så fort som på ett par timmar, utan att lämna något konstigt märke efter sig..
Citera
2008-10-31, 23:00
Medlem
Jag ska nog dra några pilsner innan faktiskt, det är tjack det rör sig om så det är inga problem . Jag kanske kan få dem att dra ut och skjuta i. Behöver jag bara koncentrera mig på att träffa och sen hålla still.

Jo, en vän som skjuter på sig själv brukar lämna den hängande ibland för att ta av stasen, ryser i hela kroppen när jag ser det. Har övergått till att ta av stasen åt henne istället för att se henne släppa den haha.
Citera
2008-10-31, 23:51
Medlem
Fan upptäckte nu att jag bara har insulinsprutor som håller 1ml. Så passar på och fråga om nån har nå tips på hur man löser upp tjacket. Mikra vattnet några sekunder? För att värma upp det då.
Citera
2008-11-01, 00:02
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregorianen
Har tagit droger IV flertalet gånger, men varje gång jag försöker skjuta själv blir jag nervös och börjar skaka med handen, därav kan jag inte hålla nålen i ådran. Och skjuter oftast ovanför ådran som resultat.

Någon som vet hur jag kan träna bort skakandet? Jag är inte orolig över att något ska gå fel egentligen, så vet inte vad jag ska vara nervös över.
Håll handen du ska skjuta i mellan knäna så den är stilla, sen vila handen du håller pumpen i mot armen mellan tummen och pekfingret, nedtryckt mot armen så nära som möjligt så pumpen nästan vilar mot armen och kör in så vertikalt som möjligt. Lättast med så kort och liten nål som möjligt. Lämna lite luft i toppen på pumpen så behöver du inte dra svar för då får du självsvar och ser direkt när du träffat rätt, och ju mindre djupt du går med nålen är det lättare att inte gå igenom venen. Tryck in lite försiktigt först så du känner att det inte svider eller blir nån bula. Gör det inte det så tryck in fort. Du kommer troligtvis skaka mer ju längre du sitter och fipplar.

Annars prova venerna vid fotknölarna så kan du använda båda händerna så går det genast lättare, simsalabim.

Som ovanstående sa så blir venerna större och du darrar mindre efter ett par pilsner om det rör sig om tjack. Har du små vener så spola med varmt vatten ett bra tag och stasa ordentligt. Om du stasar så låt nålen sitta kvar innan du drar upp stasen. Förhindrar onödigt blodflöde.
Senast redigerad av alprazolam_ 2008-11-01 kl. 00:09.
Citera
2008-11-01, 01:56
Medlem
ExCowboys avatar
Instämmer i att det är viktigt att stasa ordentligt. En bidragande orsak till mitt intermezzo senast var säker att jag försökte stasa med en gammal strumpjävel. Det gick sådär, de är ju elastiska utav helvete och spänner inte hårt nog hur mycket man än drar åt.

Vad det gäller insulinare så tycker jag att det är det bästa. Det håller visserligen rätt lite vätska, men jävlar vad smidiga de är. Stickmärket läker direkt och nålen känns knappt. Tjack är inte så lämpligt att värma. Själva tjacket löser sig i kallvatten så eventuella olösligheter är krafset som det är bankat med. Kallvatten och noga filtrerad lösning är receptet på framgång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in