Citat:
Ursprungligen postat av gregorianen
Har du nått tips på vart man annars kan skjuta då? Fötterna? Fan alltså har så små ådror där så tror det blir svårare även fast jag får två händer att jobba med.
Jag kan iofs få hjälp av några andra som är närvarande, men tror dom skulle skaka mer än jag haha.
Har haft den hängande i armen förut, det är ganska äckligt. Men bekräftade du inte igen efter du tappat den? Och märkte du inte att du skjut utanför? Gör ju fan skitont på en gång.
Nej, jag tror inte det är värt att försöka sätta den nån annanstans än armvecken, även om det uppenbarligen är klurigt när man är ovan. Om du har folk som hjälper till borde ni ju kunna samarbeta - man kan ju sätta den rätt och så själv, sen behövs bara nån som håller i själva pumpen när man själv flyttar handen och drar svar och sen slutligen trycker till. Det lär ju inte göra så mycket om de skakar. Annars får ni väl dra några pilsner innan ni skrider till verket? Fast det beror ju på förstås, är det horse eller likande du ska slå i dig så rekommenderar jag absolut inte att blanda in alkohol av skäl som du säkert också känner till. Men visst ser det risigt ut när den hänger där och dinglar i armen
Vad det gäller mitt klantiga missade skott så kunde jag inte dra något svar eftersom jag av någon oförklarlig anledningen hade fyllt sputan helt. Drog svar innan jag tappade den, men sen gick det helt enkelt inte att dra mer utan att dra ur kolven. Smidigt av mig. Jag hann dock inte så långt innan jag insåg att jag var helt fel på det (för ont gör det, det håller jag med om) men det blev ändå som en ful liten ärta under huden. Jag upplevde viss lättnat när den gick ner så fort som på ett par timmar, utan att lämna något konstigt märke efter sig..