2008-10-31, 18:14
Medlem
RobbingHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Och där var du precis som Kina istället för att svara korrekt på mitt svar så svamlar du och försöker få bort alla de frågor som jag ställer dig.

Jo jag svarade med att säg att det du skrev var orelavant, det handlar inte om åsikterna i sig utan de handlar om rätten att ha åsikter om vad du än vill. Det enda du kommer med är ad hominis.

Antingen är du religiös eller vänster? (eller som nyktra USA skulle uttryckt det vänsterextremist)
2008-10-31, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobbingHood
Jo jag svarade med att säg att det du skrev var orelavant, det handlar inte om åsikterna i sig utan de handlar om rätten att ha åsikter om vad du än vill. Det enda du kommer med är ad hominis.

Antingen är du religiös eller vänster? (eller som nyktra USA skulle uttryckt det vänsterextremist)

Det beror på vilka åsikter du har i Kina, här i Sverige gäller absolut inte samma sak. Men faktiskt roligt att du jämför Sverige med just Kina av alla länder. Det bevisar hur lite insikt du har om dessa länder och den skillnad det finns mellan dessa två. Föresten är jag varken religiös eller vänster (skulle det spela någon roll om jag var oreligiös och höger?).
2008-10-31, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Att sitta bakom en skärm och säga neger till en neger bakom ryggen?

Tja, för det första är det skönt att säga neger. Det sitter så bra i munnen, neeegeeerjäääävel. Sedan behöver man inte riskera liv och lem om negern råkar höra vad du säger här bakom skärmen.

Jag är rädd för negroider, de ser så hemska och mörka ut. Nästan som Tolkiens orcher.

Ok, har inget att säga förutom att förmodligen är en feg SD.
2008-10-31, 18:24
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ok, kanske hycklare var ett påhopp för jag vet inte hur FB lagen funkar (kan säga att jag blivit förvånad flera gånger men det hör inte hit). Vem säger att jag ens har velat spendera en dag i häkte? Förstår inte alls din poäng? Skulle du vara mindre rasist för du spenderat en dag i häktet? Förlåt men det låter mer som en hillbilly. Korkat och ogenomtänkt hela inlägget. Sen skiter jag vad du spenderade inne för eller ej. Möjligen fick du spendera den med andra svenskar där du stoppa in handen inför byxan och låtsades vara man medans du grät dig till sömns varje natt! Vad vet jag? Inte ett skit, mer än att du försöker spela tuffare än vad du igentligen är.

Amen!

De var du som började föreslå att jag "inte vågar" det ena med det andra. Vafan vet du om det din lilla förmätna skit? Vad jag ville belysa var att jag "vågade" stå för mina åsikter omringad av anabola araber. Tvivlar på att du skulle ha styrkan av din övertygelse att i huvudtaget ens nämna i förbigående dina självgoda PK åsikter i en liknande situation.

Jag spottar på sopor som dig.
2008-10-31, 18:29
Bannlyst
Du är inne på vit mark nu, även du får komma till tals här. Det är bara att acceptera att du blir kallad det du är, vi är ju så illa tvungna att acceptera att du lever och frodas genom att skörda vad vi har sått istället för att klänga i träden i africa. acceptans är ordet..
Senast redigerad av Hornper 2008-10-31 kl. 18:35.
2008-10-31, 18:36
Medlem
RobbingHoods avatar
Citat:
Det beror på vilka åsikter du har i Kina, här i Sverige gäller absolut inte samma sak. Men faktiskt roligt att du jämför Sverige med just Kina av alla länder. Det bevisar hur lite insikt du har om dessa länder och den skillnad det finns mellan dessa två. Föresten är jag varken religiös eller vänster (skulle det spela någon roll om jag var oreligiös och höger?).

Återigen lägger du ord i munnen på mig, haha åsna vilket passande namn du valde. Jag har inte jämfört Sverige och Kina, jag fråga om TS ville leva i Kina då han verkade gilla totalitära ideologier (frågan är fri). Jag håller med om att Kina inte är rasistiskt men det finns ändå beröringspunkter genom begränsningar i yttrande- och åsiktsfriheten.
2008-10-31, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
De var du som började föreslå att jag "inte vågar" det ena med det andra. Vafan vet du om det din lilla förmätna skit? Vad jag ville belysa var att jag "vågade" stå för mina åsikter omringad av anabola araber. Tvivlar på att du skulle ha styrkan av din övertygelse att i huvudtaget ens nämna i förbigående dina självgoda PK åsikter i en liknande situation.

Jag spottar på sopor som dig.

Så du erkänner att du fick stryk av araber med eller utan anabola Vet inte vad du menar med PK åsikter så jag antar att jag inte har dom. Bra, jag spottar på ditt sätt att använda svenska eftersom du påstår dig vara svensk.
2008-10-31, 18:39
Bannlyst
Citat:
Återigen lägger du ord i munnen på mig, haha åsna vilket passande namn du valde. Jag har inte jämfört Sverige och Kina, jag fråga om TS ville leva i Kina då han verkade gilla totalitära ideologier (frågan är fri). Jag håller med om att Kina inte är rasistiskt men det finns ändå beröringspunkter genom begränsningar i yttrande- och åsiktsfriheten.

Ja, eftersom du gjorde just detta försöker du skilja Sverige som Kina Nu frågar jag dig rakt ut:

Anser du Kina vara en föregångar för den utveckling Sverige genomgår?

I annat fall än ja, förstår jag absolut inte din poäng (och det var väl kanske aldrig meningen)?
2008-10-31, 18:42
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Så du erkänner att du fick stryk av araber med eller utan anabola Vet inte vad du menar med PK åsikter så jag antar att jag inte har dom. Bra, jag spottar på ditt sätt att använda svenska eftersom du påstår dig vara svensk.

Meningen framgick klart och tydligt. Nu är du bara en mupp som märker ord och argumenterar Ad hominem. Börjar du förstå nu vilken liten skit du är?
2008-10-31, 18:43
Medlem
RobbingHoods avatar
Citat:
Ja, eftersom du gjorde just detta försöker du skilja Sverige som Kina Nu frågar jag dig rakt ut:

Anser du Kina vara en föregångar för den utveckling Sverige genomgår?

I annat fall än ja, förstår jag absolut inte din poäng (och det var väl kanske aldrig meningen)?

Jag fattar inte vad du menar heller, den där Kina liknelsen saknar betydelse, jag har redan sagt vad jag vill. Har du inget att framföra i sakfrågan så har vi inget mer att prata om.

Som en sann förespråkare av yttrandefriheten, så accepterar jag din ståndpunkt!
2008-10-31, 18:44
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ja exakt, ett utdött folk. Framförallt så härstammar det i modern historia för ett nedsättande ord för slav.

Bara av nyfikenhet, har du någon källa till det påståendet? Jag försökte leta lite själv då jag tyckte det var intressant, men det enda jag hittade var följande. Men det är alltid intressant med etymologi.

Nationalencyklopedin

SAOB
Senast redigerad av Vintersömn 2008-10-31 kl. 18:51.
2008-10-31, 18:45
Bannlyst
Citat:

Den punkten finns inte i Svensk historia och bör därav inte jämföras med de kinesiska åsikterna. Det finns mycket som i stor jämförs med de svenska åsikterna men Kinas åsikter hör inte dit. Därav betyder inte detta att olika provinser/länder skulle ha varit hårt kontrollerat (mot dess vilja) av Kina. Vilket i sig INTE är något som tillhör tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in