2008-10-31, 10:39
Medlem
jonas.asss avatar
Hejsan,

Har ett problem med Cubase SX3-4 och Nuendo. Det är likadant fel på alla 3 som jag har testat.

Det kommer fram en felruta så fort jag startat upp ett arr som jag bifogat i länken i längre ner.. Samt så fungerar inte kopplingen mellan klaviaturen och pluggarna. Cubase reagerar på IN när jag trycker men inte längre än så. Pluggarna reagerar inte alls.

Jag har producerat musik i cubase många år men har aldrig hänt så här! :S

Har någon en idé på vad det kan vara?

Länken: http://goldensound.se/cubase.JPG

Tacksam för svar!
Citera
2008-10-31, 10:48
Medlem
HATs avatar
Det där problemet har jag också stött på ett gäng gånger men jag kan inte svara på vad det beror på. Vad kör du för OS och MIDI-klaviatur?
Citera
2008-10-31, 10:50
Medlem
Du använder möjligtvis inte pirat kopia?
Såg att du använde både cubase 3 och 4.. och om du har provat en pirat kopia på cubase 4 så har du antagligen kört in dll hacken till den.

Den gör så att båda 3:an och 4:an krashar regelbundet.

Om du inte kör pirat kopia så har jag inget svar på ditt problem, jag tror att du kan kolla i cubase mappen efter ett textdoc som är namngett cubase. Där i står det vad som orsakat problemet.

*Edit, står ju i felmedelandet vars loggen ligger

Mvh
C
Citera
2008-10-31, 10:55
Medlem
jonas.asss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Det där problemet har jag också stött på ett gäng gånger men jag kan inte svara på vad det beror på. Vad kör du för OS och MIDI-klaviatur?

Okay! Jag kör med Windows XP Professional och klaviaturen är en OxygenII 61.
Citera
2008-10-31, 11:02
Medlem
jonas.asss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Du använder möjligtvis inte pirat kopia?
Såg att du använde både cubase 3 och 4.. och om du har provat en pirat kopia på cubase 4 så har du antagligen kört in dll hacken till den.

Den gör så att båda 3:an och 4:an krashar regelbundet.

Om du inte kör pirat kopia så har jag inget svar på ditt problem, jag tror att du kan kolla i cubase mappen efter ett textdoc som är namngett cubase. Där i står det vad som orsakat problemet.

*Edit, står ju i felmedelandet vars loggen ligger

Mvh
C

Jo det är faktiskt piratkopior båda två! *shh* blir det så om man installerar 4an menar du? vad beror detta på?

Läste även loggen men förstog inte mycket av den..

Finns där något intresse av att jag lägger upp den så alla kan läsa?

*Edit* Kan man radera den dll hacken på nåt vis?
Senast redigerad av jonas.ass 2008-10-31 kl. 11:05.
Citera
2008-10-31, 11:43
Medlem
Nej, det blir inte problem av att installera cubase 4, men det är den dll filen man lägger till i efterhand för att programmet ska funka som pajjar allt.

Ta bort cubase 4 helt, du kommer ändå inte få den att funka bra ännu.
Nu är jag inte helt säker på om det bara räcker att ta bort dll filen, men prova ta bort den. ( Minns inte vars den ska ligga, men du borde ha lagt själv ha lagt den på rätt ställe. Den följer inte med i installationen såvitt ja vet)

Du behöver kanske installera om h20 dongeln för att få allt att funka stabilt igen.

Hoppas du får snurr på grejjerna igen

Mvh
C
Citera
2008-10-31, 12:05
Medlem
jonas.asss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Nej, det blir inte problem av att installera cubase 4, men det är den dll filen man lägger till i efterhand för att programmet ska funka som pajjar allt.

Ta bort cubase 4 helt, du kommer ändå inte få den att funka bra ännu.
Nu är jag inte helt säker på om det bara räcker att ta bort dll filen, men prova ta bort den. ( Minns inte vars den ska ligga, men du borde ha lagt själv ha lagt den på rätt ställe. Den följer inte med i installationen såvitt ja vet)

Du behöver kanske installera om h20 dongeln för att få allt att funka stabilt igen.

Hoppas du får snurr på grejjerna igen

Mvh
C

Du ska ha ett STORT TACK!! Jag har sedan innan avinstallerat 4an men såg att där låg en mapp kvar. Raderade bara den och nu fungerar allt som det ska än så länge =)

Du borde få en medalj alltså! Har väntat länge på att få det hela rätt och undrar nu varför jag inte lagt upp ett inlägg innan haha.

Ha en underbar halloween! =)

Mvh
Jonas
Citera
2008-10-31, 12:11
Medlem
jonas.asss avatar
Ursäktar för dubbla inlägg!

Men va tvungen att säga att när jag trycker på play eller record så flyttar sig inte markören.. det står bara stilla..

Sen verkar det som att samma fel som föregående dyker upp så fort jag startar pluggen "VirtualGrandPiano" :s

Några idéer?

/Jonas
Citera
2008-11-02, 11:45
Medlem
jonas.asss avatar
Ingen som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto