2008-10-31, 03:05
Medlem
Bornets avatar
God kväll, eller morgon, alla tjocka glada.
Imorgon täkte jag anamma den amerikanska gourmenten inom mig och tillaga ett par rediga sloppy joes. Kruxet ligger självklart i att försöka få dem lite mer aptitliga och kanske en gnutta skonsammare för hjärtat.
För er som kanske inte vet består en sloppy joe utav rostat bröd med stekt köttfärs ovanpå och därtill lite andra tillbehör beroende på smak av personen som ska förtära måltiden.
Personligen går det vita brödet, eller hamburgebrödet fetbort och istället kommer lite grövre hembakat veterågbröd som är lättrostat att användas. Men sedan tar det slut. Jag behöver en kreativ input på vad för tillbehör förutom köttfärsen som kan läggas på, sallad, lätt dressing, etc.? Kom gärna med hjälpande förslag för i huvudet mitt står det still.
Citera
2008-10-31, 12:29
Medlem
Lostkids avatar
Sallad
Paprika
Svarta oliver
Enbart din fantasi sätter gränserna.
Citera
2008-11-01, 03:24
Bannlyst
Ja, hackade oliver och fetaost låter gott, kanske även soltorkade tomater. Annars kanske nån guacamole-variant med avocado skulle funka men det är väl inte det hälsoriktiga alternativet som du eftersökte.
Personligen gillar jag inte att kompromissa på det här sättet, antingen skulle jag acceptera det som en onyttig rätt som jag unnar mig då och då eller så skulle jag leta efter en nyttig rätt som samtidigt är god. Visst, finns det light-varianter som smakar lika bra och inte gör någon skillnad så tar jag det men ofta blir det en misslyckad balansgång när man försöker göra något nyttigt, t.ex. fullkornspasta eller som i ditt fall, grovt bröd (vilket i sig kan vara väldigt gott) när det ska vara ljust.
Citera
2008-11-01, 09:38
Medlem
PetiteMois avatar
Toppa med lite stekt lök och en klick créme fraiche smaksatt med dijoinsenap, riven pepparrot och s&p.

Hm, nu blev jag hungrig

/PM
Citera
2008-11-01, 15:18
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantumi
Ja, hackade oliver och fetaost låter gott, kanske även soltorkade tomater. Annars kanske nån guacamole-variant med avocado skulle funka men det är väl inte det hälsoriktiga alternativet som du eftersökte.
Detta var precis vad jag tänkte. Nu blev det inte sloppy joes igår utan får bli idag.
Ska nog ner och handla lite avocado, snaras möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bantumi
Personligen gillar jag inte att kompromissa på det här sättet, antingen skulle jag acceptera det som en onyttig rätt som jag unnar mig då och då eller så skulle jag leta efter en nyttig rätt som samtidigt är god. Visst, finns det light-varianter som smakar lika bra och inte gör någon skillnad så tar jag det men ofta blir det en misslyckad balansgång när man försöker göra något nyttigt, t.ex. fullkornspasta eller som i ditt fall, grovt bröd (vilket i sig kan vara väldigt gott) när det ska vara ljust.
Självklart. Anledningen att jag tog grövre bröd var en ren smaksak. Varför jag efterfrågade lite lättare alternativ var för att alla andra jag frågat rekommenderat smält ost, vilket jag gärna avstår.
Senast redigerad av Bornet 2008-11-01 kl. 15:59. Anledning: Småfix
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in