• 1
  • 2
2008-10-30, 23:47
Medlem
Valpens avatar
tja jag är 1:69 lång och känner att ja iaf vill bli 5 cm längre,finns de något preparat man kan käka för att växa på längden? isf vad för något? och är de olagligt? vad heter de osv...tack på förhand
Citera
2008-10-30, 23:48
Medlem
om du är 18 och alla hormoner inte riktigt kommit ännu så kan du köpa hormonoer. men jag antar att du växt klart eller?
Citera
2008-10-30, 23:49
Medlem
Valpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diwan.
om du är 18 och alla hormoner inte riktigt kommit ännu så kan du köpa hormonoer. men jag antar att du växt klart eller?

yes ja har växit klart, varit 1:69 i 5 år nu, är 18år men växer inge mer kan vara pga att ja pundat sen ja var 13,men lagt ner nu,tror kroppen stannat upp pga det.
Citera
2008-10-30, 23:50
Bannlyst
Citat:

Nej det kan han inte om han är 18.
Citera
2008-10-30, 23:51
Medlem
Valpens avatar
och jag skulle betala bra för något preparat som funkar,så jag behöver hjälp...
Citera
2008-10-30, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnips
Nej det kan han inte om han är 18.

varför inte?
Citera
2008-10-30, 23:52
Medlem
du kan ju gå till en sån här som knäcker ryggen (inte knäcker "så de smattrar du vet) vet en som blev ungefär 3-4 cm längre av det bara.
Citera
2008-10-30, 23:52
Bannlyst
Citat:
varför inte?

Hade du tänkt att GH skulle hjälpa i 18 års åldern så tänk igen.

Eller du kanske menade nått mirakelpreparat som får alla att bli längre som inte jag vet om
Citera
2008-10-30, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen
och jag skulle betala bra för något preparat som funkar,så jag behöver hjälp...

Antingen så lever du med det.

Eller så far du å opererar benen, dvs dom knäcker benet sedan sätter man fast en sådan där sak, vet inte vad det heter orkar inte leta upp, sedan skruvar man lite varje dag, ska vara extremt smärtsamt och kan ge bestående men om man har otur.

Men längre blir du.

Går inte att göra i sverige dock.
Citera
2008-10-30, 23:54
Medlem
ja om inte alla hormoner och puberteten har kommit än så ja, det hjälper. vissa kommer sent vettu, men så kanske inte är fallet.
Citera
2008-10-31, 00:08
Medlem
Pratbubblans avatar
Har du haft den längden i 5 år har du vuxit fädigt. Inget preparat kan få din kropp att bli längre hur mycket du än tigger och ber. Att förlänga benen genom en komplicerad operation och process är enda vägen. Men det är inget vanliga sjukvården ställer upp med när det gäller någon som inte är dvärg. Vet inte ens om du kan få operationen i Sverige och det tar väl ett år eller så innan du är färdigläkt. Dyrt dessutom.

Det är bara att du lär dig leva med den längd du har och uppskatta den.
Citera
2008-10-31, 00:12
Medlem
Lev med det, jag är 166cm ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem