2008-10-30, 17:06
Medlem
Mindstormers avatar
Hej, nr jag startar min dator s kommer det upp ett meddelande dr det lter mig vlja mellan att. Starta windows normalt, i safe mode m.m. Om jag t.ex. vljer att starta windows normalt s laddar det frst och sedan fr jag en bluescreen i ett gonblick och datorn startas d om. Datorn kraschar ven om jag vljer att starta i safe mode.

Vad tror ni kan ha hnt? Installerade nyligen nya drivrutiner till mitt grfikkort, vet inte om det kan ha bidragit till att problemt uppstod. Blir mycket tacksam fr all hjlp jag kan f.
Citera
2008-10-30, 17:18
Medlem
Ratchers avatar
du svarar p din egen frga...
Citera
2008-10-30, 17:24
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
du svarar p din egen frga...

S har du ngot frslag p hur jag ska kunna lsa problemet, det gr ju som sagt inte ens att starta windows...
Citera
2008-10-30, 21:18
Medlem
927s avatar
skriv av infon under tekniskt info d fr p blskrmen, det str isf lngst ner och det tar bara ngra sekunader att lsa det
Citera
2008-10-30, 21:30
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
skriv av infon under tekniskt info d fr p blskrmen, det str isf lngst ner och det tar bara ngra sekunader att lsa det

Problemet r att man inte hinner lsa det fr man ser bara "blskrmen" en vldigt kort stund.
Citera
2008-10-30, 22:02
Medlem
927s avatar
det hade ju inte hjlpt att komma in i datorn men mjligtvis att frst vad som r problemet. testa reparera windows genom att starta med skiva och vlja boota frn den
Citera
2008-10-30, 22:14
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
det hade ju inte hjlpt att komma in i datorn men mjligtvis att frst vad som r problemet. testa reparera windows genom att starta med skiva och vlja boota frn den

Ok, ska testa det nu och se om det funkar.

EDIT: Om jag formaterar om C: kommer alla mina filer som jag hade p D: vara kvar?

EDIT2: Nr jag kollade med skivan s verkade det som om att allting p C: hade frsvunnit men att annting p D: var kvar. Vet inte om detta r problemet och att jag d mste formatera om C: eller om det r ngt annat. Vill grna inte bli av med mina filer som ligger p D:.
Senast redigerad av Mindstormer 2008-10-30 kl. 22:38.
Citera
2008-10-31, 00:18
Medlem
927s avatar
hur menar du nu, hittades/visades inte C:\WINDOWS automatiskt nr du ska vlja reparera?

r det en stationr dator kan du ju plocka ut disken, bygla den som slave och koppla in den i en annan dator
Citera
2008-10-31, 11:56
Medlem
Har ftt liknande problem efter en Windows-uppdatering. Frst "Windows gick ej starta... " och s kan jag vlja mellan hur jag vill starta: "Felskert lge" osv. Vad jag n vljer s hamnar jag till slut p bluescreen dr man hinner lsa nt om "dumpar fysiskt minne" och sen gr det tillbaka till "Windows gick ej starta... " och de olika startalternativen.

Jag har det mesta back-up:at men skulle nd vilja gra en backup p hela hrddisken innan jag provar att reparera eller i vrsta fall installerar om XP.

Tnkte plocka ut hrddisken (laptop) och koppla till en polares dator, men han sger att det kan vara knepigt att n filerna i "Mina Dokument" p detta stt, att de r skyddade eftersom jag har dem knutna till mitt konto. Att man kanske mste g ut i dos fr att tanka ver filerna till en en extern hrddisk.

r det nn som har nt tips eller input s r jag jttetacksam. Hoppas jag beskrev problemet bra, jag r rtt okunnig om datorer, mest en glad anvndare. allt r original kpesmjukvara. Jag har ringt supporten men dr fanns ingen kvalificerad hjlp att hmta tyvrr.

edit: rttade lite stavfel
Senast redigerad av Lillpitten 2008-10-31 kl. 12:01.
Citera
2008-10-31, 12:19
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
hur menar du nu, hittades/visades inte C:\WINDOWS automatiskt nr du ska vlja reparera?

r det en stationr dator kan du ju plocka ut disken, bygla den som slave och koppla in den i en annan dator

Ska testa detta, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Lillpitten
Har ftt liknande problem efter en Windows-uppdatering. Frst "Windows gick ej starta... " och s kan jag vlja mellan hur jag vill starta: "Felskert lge" osv. Vad jag n vljer s hamnar jag till slut p bluescreen dr man hinner lsa nt om "dumpar fysiskt minne" och sen gr det tillbaka till "Windows gick ej starta... " och de olika startalternativen.

Jag har det mesta back-up:at men skulle nd vilja gra en backup p hela hrddisken innan jag provar att reparera eller i vrsta fall installerar om XP.

Tnkte plocka ut hrddisken (laptop) och koppla till en polares dator, men han sger att det kan vara knepigt att n filerna i "Mina Dokument" p detta stt, att de r skyddade eftersom jag har dem knutna till mitt konto. Att man kanske mste g ut i dos fr att tanka ver filerna till en en extern hrddisk.

r det nn som har nt tips eller input s r jag jttetacksam. Hoppas jag beskrev problemet bra, jag r rtt okunnig om datorer, mest en glad anvndare. allt r original kpesmjukvara. Jag har ringt supporten men dr fanns ingen kvalificerad hjlp att hmta tyvrr.

edit: rttade lite stavfel

Vi har samma problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in