2008-10-29, 15:47
Medlem
epenefrins avatar
Tja flashback.

Finns det några IT - Tekniker / Kunniga inom AD?

Det jag är intresserad av är att få lite mer detaljerade rapporter från AD't (Last login, etc etc) lite mer specifika rapporter som inte är som standard i AD.

Kan man scripta någonting för att komma åt detta? Vet att det ska finnas lite applikationer för det, men inget är ju gratis och inte heller har jag tittat på vad som finns.

Finns det någon här med lite rekommendationer, exempelvis över vad det är man får scripta (eventuellt kanske har ett script?) med för språk. Olika bra applikationer, freeware som pris versioner, bara det är bra!

Och så vidare.

Kan vara så att jag har postat denna fel, dock så är det ju Microsoft Windows (2003 server). Borde jag ha lagt denna tråd i Nätverksforumet, eller kanske något applikationsforum, så får mod gärna flytta till lämpligast där jag får mest svar ifrån. Tack på förhand

mvh
Citera
2008-10-30, 07:57
Medlem
epenefrins avatar
Finns det verkligen INGEN? som vet något om detta?

Tack på förhand

mvh
Citera
2008-10-30, 08:18
Medlem
en bra start

En bra start är följande länk http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Sen finns det hur mycket som helst på microsofts hemsida och på google.
Citera
2008-10-30, 08:27
Medlem
epenefrins avatar
Du har inte någon lust att förklara vad det är du länkade till, har du någon erfarenhet av det ?

Mvh

Jaha, never mind min comment, såg att det var en liten help där. Ska kolla på den.
Senast redigerad av epenefrin 2008-10-30 kl. 08:36.
Citera
2008-10-30, 08:32
Medlem
nästa sida

http://www.microsoft.com/technet/scr.../qanda/ad.mspx

Där finns nästan allt man behöver
Citera
2008-10-30, 08:34
Medlem
Det är över 800 olika script med förklaring samlade i en nedladdningsbar fil. Alla script kan du kopiera in i anteckningar och spara som .vbs dvs du behöver inget extraprogram. Självklart måste du modifiera dom lite så att dom passar ditt AD.
Citera
2008-10-30, 08:38
Medlem
epenefrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricky

http://www.microsoft.com/technet/scr.../qanda/ad.mspx

Där finns nästan allt man behöver

Yes, har varit inne om olika saker där med. Ska kolla in lite mer specifikt för just url'en du gav mig Tack

Citat:
Ursprungligen postat av kricky
Det är över 800 olika script med förklaring samlade i en nedladdningsbar fil. Alla script kan du kopiera in i anteckningar och spara som .vbs dvs du behöver inget extraprogram. Självklart måste du modifiera dom lite så att dom passar ditt AD.

Yes, jag insåg det när jag extractade filen. Ser ju riktigt bra ut, får hoppas att de har något intressant!

Tack igen

Mvh
Citera
2008-10-31, 15:58
Medlem
epenefrins avatar
Ingen som vet någon form av färdig applikation, gärna freeware? Liknande Hyena, som finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in