2008-10-29, 13:49
Medlem
weakhearts avatar
Hej Hej. Jag har en 32" sharp tv, som r hd ready!
Jag har kpt en tv sladd och allting men hur gr jag fr att f bra bild? Nr jag kopplar in datorn till tvn s blir det smre upplsning p bde datorn och p tv.! Jag vill f ut fullt p tv, hur gr jag d?
Snlla hjlp mig, detta r oerhrt irreterande!
Tackar p frhand!
Citera
2008-10-29, 14:05
Medlem
Din dator krver ha HDMI, och de har de inte. Ingen macbook eller macbook pro har HDMI, fr att Steve Jobs inte ville ha det. S du fr nja dig med de skitkvalite du fr ut, eller s kper du en billig PC med HDMI.
Citera
2008-10-29, 14:11
Medlem
smurfehs avatar
Nu brjar Pulse igen........
Citera
2008-10-29, 14:16
Medlem
weakhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Din dator krver ha HDMI, och de har de inte. Ingen macbook eller macbook pro har HDMI, fr att Steve Jobs inte ville ha det. S du fr nja dig med de skitkvalite du fr ut, eller s kper du en billig PC med HDMI.

billig pc r inget alternativ, d dom bde r fula och jag klarar inte av vista!
Men jag har nmligen varit hos en kompis kompis, och han hade sin macbook inkopplad till sin hd-projektor! och dr var det fan i mig bra upplsning och allting!
nn annan som inte hatar mac som kan hjlpa mig?
Citera
2008-10-29, 14:43
Medlem
Enkelt. Om nu HDMI r s jvla viktigt.

Mini display - Dvi -> Dvi - HDMI -> TV.

TS:

Kolla med din polare?

Vad r det fr tv? (exakt)
vad r det fr kabel?
instllningar?

Om ingen svarar hr, prva macrumors.com (eng) eller 99.se (swe)
Senast redigerad av CMakaroni 2008-10-29 kl. 14:47.
Citera
2008-10-29, 14:52
Medlem
Durkslags avatar
Vilken dator har du och vad r det fr utgng fr skrmanslutning?

Om du har en vit/svart MacBook r det som sagt ovan en MiniDVI-till-DVI-adapter och sen en Dvi-till-HDMI-kabel p det. Ljudet fr du dra separat med t.ex. en 3.5mm-audio-till-RCA-kabel.
Citera
2008-10-29, 15:10
Medlem
weakhearts avatar
OK. r mini dvi, den dr vira grejen som man kper till datorn?? och sen ska det allts g en lngsladd till, en hdmi sladd och sen in i tv.! s det blir 2 skarvar??
Citera
2008-10-29, 15:29
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weakheart
billig pc r inget alternativ, d dom bde r fula och jag klarar inte av vista!
Men jag har nmligen varit hos en kompis kompis, och han hade sin macbook inkopplad till sin hd-projektor! och dr var det fan i mig bra upplsning och allting!
nn annan som inte hatar mac som kan hjlpa mig?
Varfr inte frga din polare hur han har lst det hela?
Citera
2008-10-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weakheart
OK. r mini dvi, den dr vira grejen som man kper till datorn?? och sen ska det allts g en lngsladd till, en hdmi sladd och sen in i tv.! s det blir 2 skarvar??

Precis.
Citera
2008-10-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82

Det var det dummaste jag lst p lnge, du vet att macbooken har digital bildutgng i form av mini-dvi antar jag? Att provocera verkar vara din grej :P

Sen r det bara att koppla via HDMI som beskrivits ovan och du har s bra bildkvalit som du kan f med HDMI.
Citera
2008-10-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrillos
Det var det dummaste jag lst p lnge, du vet att macbooken har digital bildutgng i form av mini-dvi antar jag? Att provocera verkar vara din grej :P

Sen r det bara att koppla via HDMI som beskrivits ovan och du har s bra bildkvalit som du kan f med HDMI.

Gamla Macbooks = Mini-dvi
Nya macbooks = Mini-displayport

Annars hller jag med dig ; )!
Citera
2008-10-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Gamla Macbooks = Mini-dvi
Nya macbooks = Mini-displayport

Annars hller jag med dig ; )!

Okej, tack =) frutsatte att det handlade om den gamla macbooken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in