2019-09-23, 15:44
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Jo det är den bästa metoden enligt många, tyvärr så rymmer man kanske inte en hel pizza i en stekpanna 36 mm... vilken stekpanna eller kärl rekommenderar du på spisen isf med lock eller folie överdrag. Tänkte på när jag gör egen pizza i långpanna (lite pannpizza liknande) i ugnen och vill värma den som hel och oäten dagen efter på spisen .. att ställa plåten på induktion eller stekplattor, funkar det?

En hel pizza blir nog svårt. Långpanna på stekplattorna känns inte som en hit.
Citera
2019-09-23, 20:46
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Jo det är den bästa metoden enligt många, tyvärr så rymmer man kanske inte en hel pizza i en stekpanna 36 mm... vilken stekpanna eller kärl rekommenderar du på spisen isf med lock eller folie överdrag. Tänkte på när jag gör egen pizza i långpanna (lite pannpizza liknande) i ugnen och vill värma den som hel och oäten dagen efter på spisen .. att ställa plåten på induktion eller stekplattor, funkar det?

Kan du tänka dig att tänka utan för boxen och vara så wild n crazy att du kör två pannor?

Det näst bästa alternativet är en varm ugn/plåt där du drar på lite olja på basen och sedan lägger på pizzan. Skulle säga att du behöver bränna på ugnen på 90% i minst 15 min innan.
Citera
2019-09-23, 20:59
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Kan du tänka dig att tänka utan för boxen och vara så wild n crazy att du kör två pannor?

Det näst bästa alternativet är en varm ugn/plåt där du drar på lite olja på basen och sedan lägger på pizzan. Skulle säga att du behöver bränna på ugnen på 90% i minst 15 min innan.

Ja visst
Citera
2019-09-23, 22:50
Medlem
Bertil85s avatar
Har du kebabpizza med färska grönsaker på, då blir det lite svårare att värma pizzan.
Citera
2019-09-23, 23:24
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Har du kebabpizza med färska grönsaker på, då blir det lite svårare att värma pizzan.

Think outside the box... ta bort grönsakerna innan lägg på senare
Citera
2020-04-25, 16:35
Medlem
DarkOceans avatar
Värma pizza i ugn

Hej jag undrar hur man bäst värmer gårdagens pizza? Vilka grader är bäst och hur länge?
Citera
2020-04-25, 16:41
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Full värme med plåten(helst sten) i ugnen, när ugnen är varm lägger du in pizzan och låter ligga till den fått färg. I min ugn ca 4 minuter för en tunn pizza, ca 6 minuter för en inbakad.
Citera
2020-04-25, 16:44
Medlem
Skulle säga att gårdagens pizza ska du äta som den är. Värmer du blir den bara torr. Låt den stå i rumstemp en stund innan bara. Hur gott som helst!
Citera
2020-04-25, 16:44
Medlem
Full sprutt på ugnen och folie runt om.
Citera
2020-04-25, 16:45
Bannlyst
Vad fan säger ni full pung för?

100 grader ska det vara.

https://mittkok.expressen.se/artikel/sa-varmer-du-pizzan-for-basta-smak/
Citera
2020-04-25, 16:46
Medlem
Briasccas avatar
Personligen föredrar jag micron för gamla pizzarester. Gärna lite plastfolie över den så den blir så där härligt soggig.
Citera
2020-04-25, 16:51
Bannlyst
Kör på 100 grader dra igenom handen i rinnande vatten och skvätt lite droppar över pizzan innan du skickar in den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in