2016-11-01, 19:11
Medlem
JerryCottons avatar
I stekpanna med lock, låg värme. Botten blir fin och krispig.
Citera
2016-11-02, 12:42
Medlem
japanskbruds avatar
smakar betydligt bättre kall ..gör som sylvester stallone och klipp den med sax. Uppvärmd pizza smakar bajs .. ska va nybakad eller kylskåpskall. Båda funkar.
Citera
2016-11-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
smakar betydligt bättre kall ..gör som sylvester stallone och klipp den med sax. Uppvärmd pizza smakar bajs .. ska va nybakad eller kylskåpskall. Båda funkar.
Instämmer!

Jag brukar bre smör på min dagen efter och ibland ha på riven ost innan jag äter.
Citera
2016-11-02, 16:10
Medlem
Bertil85s avatar
Ja ja små pizzabitar kanske går att steka.
Har man köpt en familjepizza och ätit halva så är den för stor och då ugnen bättre.
Visst går det att omvandla pizzan till mindre bitar fast då får man vänta pga att alla pizzabitar inte får plats i stekpannan.
Citera
2019-09-21, 18:27
Medlem
En inbakad då?
Lyckas alltid bränna locket men gojset inuti är periodvis kallt.
Citera
2019-09-21, 18:56
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SADISTIK
En inbakad då?
Lyckas alltid bränna locket men gojset inuti är periodvis kallt.
Lägre temperatur och längre tid.
Citera
2019-09-22, 08:52
Medlem
För att få bottnen lite knaprig utan att bränna fyllningen brukar jag stoppa in plåten samtidigt som jag startar ugnen så att den hinner förvärmas. Ugnen sätts på 225-250 grader någonting och när den är varm läggs pizzan på plåten (eventuellt med bakplåtspapper emellan för att förenkla hanteringen). Den varma plåten ger nu en värmekick till botten så att botten värms smabbare än ugnen hinner värma ovan sidan (lite pizzastenseffekt!).

När osten börjat bubbla tydligt är pizzan varm.
Citera
2019-09-22, 16:34
Medlem
Expohunters avatar
Stekpanna är det bästa. Testat allt från vanlig ugn, varmluftsugn till att dra den i en smörgåsgrill. Låg värme i en panna med lock på sista delen ger bäst resultat.
Citera
2019-09-22, 18:44
Medlem
TraXzmans avatar
Bra där, håller med om att vissa saker ska man inte retur värma i micron... av mitt döme så blir pizzan sladdrig, seg och får nån konstig bismak (kartongsmak) av micron istället för en krispig smakrik och orinnig pizza, men flytig ost

förvärm ugnen viktigt till 200 grader förslagvis med övervärme och sen lägga pizzan längst ner i skenan att bli långsamt varmare och varmare... kontrollera själv när det är tillräckligt varmt och osten är lite bubblig, bränn inte!
Citera
2019-09-22, 18:51
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Stekpanna är det bästa. Testat allt från vanlig ugn, varmluftsugn till att dra den i en smörgåsgrill. Låg värme i en panna med lock på sista delen ger bäst resultat.

Överlägset sätt!
Citera
2019-09-22, 19:02
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Överlägset sätt!

Såg att du hade svarat likadant. Vi är helt eniga och kan den här konsten med att värma på gårdagens pizzarester.

Men jag har under många år ätit jävligt tråkig dagen-efter pizza så jag hoppas verkligen att folk inser det här.

Game changer.
Citera
2019-09-23, 10:59
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Överlägset sätt!

Jo det är den bästa metoden enligt många, tyvärr så rymmer man kanske inte en hel pizza i en stekpanna 36 mm... vilken stekpanna eller kärl rekommenderar du på spisen isf med lock eller folie överdrag. Tänkte på när jag gör egen pizza i långpanna (lite pannpizza liknande) i ugnen och vill värma den som hel och oäten dagen efter på spisen .. att ställa plåten på induktion eller stekplattor, funkar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in