Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-29, 06:08
Medlem
Men jag har aldrig haft mac förut, finns de någon fördel mot piss windows? mycket program som inte funkar? Men de lär väl funka å lyssna på musik se film bilder osv osv, bränna å bla bla? Skulle va skojj om ni med erfarenhet kan förklara lite vilka för / nackdelar som finns med mac.
Citera
2008-10-29, 06:17
Medlem
smurfehs avatar
Finns ingenting jag saknar från Windows faktiskt. Finns mer eller mindre alltid en motsvarighet i OS X. Och är det så att jag känner för det så bootar jag bara till Windows.

Varför man nu skulle vilja det....

Och det du vill göra, givetvis kan du göra detta utan några som helst problem. Vad tror du egentligen?
Citera
2008-10-29, 06:34
Medlem
Nackdelar: Inga
Fördelar: Allt

Idag kör du windows om du vill på en Mac, bara att boota och det går bättre än på de flesta PC-burkar. Dvs du gör det bara till de spel som inte finns i macversion. (färre och färre)
Citera
2008-10-29, 06:46
Medlem
TS du får det att låta som att dom som använder mac inte kan göra nånting, i princip? Där har du fel. Har man en mac kan man göra allt, som man kan göra i windoze. Varför skulle man inte kunna det?
Jag har iaf inte några problem med min mac. Att det skulle vara begränsat eller så. Jag har haft mac i 2 år nu. Saknar inte windoze överhuvudtaget. Och bootar därför inte in i windoze heller. Men om man spelar spel kanske det är nödvändigt? Det vet jag inte. Jag spelar inte spel.
Citera
2008-10-29, 14:01
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
TS du får det att låta som att dom som använder mac inte kan göra nånting, i princip? Där har du fel. Har man en mac kan man göra allt, som man kan göra i windoze. Varför skulle man inte kunna det?
Jag har iaf inte några problem med min mac. Att det skulle vara begränsat eller så. Jag har haft mac i 2 år nu. Saknar inte windoze överhuvudtaget. Och bootar därför inte in i windoze heller. Men om man spelar spel kanske det är nödvändigt? Det vet jag inte. Jag spelar inte spel.

Hihi

För att hålla sig till topic då. Jag bytte till Mac för några månader sedan. Jag har inte ångrat mig många gånger. Mac är helt överlägsen PC på alla viktiga punkter. Eftersom jag inte är särskilt mycket för att spela spel på datorn så vill jag inte påstå att jag saknar det särskilt mycket det heller. Det är ibland jag känner att jag vill spela några gamla kultspel på datorn, och då är det kört eftersom jag aldrig har orkat bry mig om att skaffa dualboot.
Citera
2008-10-29, 16:59
Medlem
blackspiders avatar
Fråga från en som funderar på att skaffa mac.

Finns det bra nedladdningsprogram till mac? Funkar DC++ och bittorrent?
Citera
2008-10-29, 19:47
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Fråga från en som funderar på att skaffa mac.

Finns det bra nedladdningsprogram till mac? Funkar DC++ och bittorrent?

Vad jag känner till så finns Transmission, finns säkert fler.

Dc finns också.
Citera
2008-10-29, 20:29
Medlem
Vad är de för skillnad på powerbook och macbook och allt vad dom heter, dom bärbara skönheterna? Vad ska man satsa på?
Citera
2008-10-29, 20:40
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spuute
Vad är de för skillnad på powerbook och macbook och allt vad dom heter, dom bärbara skönheterna? Vad ska man satsa på?

Powerbook är gamla macbookar.

Nu är det MacBook, MacBook Pro och MacBook Air som det finns att välja på.

Vill man ha en portabel surfdator ska du köpa Air, vill du ha ett bärbart kraftpaket köp en MBPro. Vill du ha något mitt i mellan köp en vanlig MB.
Citera
2008-10-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truffy
Powerbook är gamla macbookar.

Nu är det MacBook, MacBook Pro och MacBook Air som det finns att välja på.

Vill man ha en portabel surfdator ska du köpa Air, vill du ha ett bärbart kraftpaket köp en MBPro. Vill du ha något mitt i mellan köp en vanlig MB.

Okej, jag surfar, fixar och trixar i photoshop, lyssnar musik å ser film. Kanske spelar lite men verkligen inget jag köper en dator efter. Men Film, Musik å Hela adobe serien ska flyta laggfritt. Så prisklassen runt 8000 beg. Om man får något vettigt för den summan, mer än så vill jag inte lägga och ny för det priset tror jag inte finns?
Citera
2008-10-29, 20:51
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spuute
Okej, jag surfar, fixar och trixar i photoshop, lyssnar musik å ser film. Kanske spelar lite men verkligen inget jag köper en dator efter. Men Film, Musik å Hela adobe serien ska flyta laggfritt. Så prisklassen runt 8000 beg. Om man får något vettigt för den summan, mer än så vill jag inte lägga och ny för det priset tror jag inte finns?

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTE3MjA
Citera
2008-10-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTE3MjA

Den billigaste av dom 3 som visas där kostar ju nästan 10.000
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera