• 1
  • 2
2008-10-29, 02:08
Medlem
Tjena, tänkte dra till Åhlens City i Nordstan (Göteborg) om några dagar och tänkte fråga hur enkelt det är att stjäla saker där?
Har aldrig stulit saker med larm på förut, hur ska man göra?

Tänkte stjäla en fred perry mössa och vantar.. Får se om det blir något mer.
Så ni vet vad jag inriktat mig på.

Hört från polare att dom har både en larm sak på sig, och en "färgtub".. Dom har sagt att det räcker med en avknippsartång för att knippsa av färgtuben (ska man knippsa sönder den eller bara knippsa av den på mitten, och hur?) sen är det lugnt och man kan gå därifrån med ett nytt plagg.. Är det ens sant? Enligt mig är dom oerfarna när det häller att bryta mot lagen.

Ge mig tips!
Citera
2008-10-29, 02:11
Medlem
berntzies avatar
De har tydligen civila väktare som går runt i det affärscentrumet, så det skall man nog akta sig för.

Sen varför stjäla? arbeta ihop pengarna och köp dig sakerna istället som vem som helst annars skulle göra.

Ett nytt åhlens har öppnat på Kungsgatan i Göteborg med, 24 oktober slog de upp portarna, de är säkerligen än mer erfarna gällande sånt.
Citera
2008-10-29, 02:23
Medlem
kolagodiss avatar
Jag tycker att du ska spara ditt barnbidrag och köpa det du vill ha som "alla" andra.

Och som svar på din fråga är det en hel del väktare där, sen verkar det definitivt inte misstänksamt om du knippsar av alla larmen på varorna heller.

Sök ett jobb på lidl eller nåt!
Citera
2008-10-29, 03:03
Medlem
Haha har inget jobb för tillfället.. Och dröjer nog ett tag innan jag får ett. Har inte heller några cash att spendera. Det är därför.

Har klarat mig undan civila väktare massa gånger..
Någon som vet hur man gör med plaggen man ska stjäla? Så inte larmet går eller något liknande..
Citera
2008-10-29, 07:28
Medlem
relativs avatar
Jag har redan tipsat. Tipsat vakterna i Nordstan alltså, om att hålla koll efter en osnuten liten grabb som pillar på fred perry-accessoarer!
Citera
2008-10-29, 09:22
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunipeN
Tjena, tänkte dra till Åhlens City i Nordstan (Göteborg) om några dagar och tänkte fråga hur enkelt det är att stjäla saker där?
Har aldrig stulit saker med larm på förut, hur ska man göra?

Tänkte stjäla en fred perry mössa och vantar.. Får se om det blir något mer.
Så ni vet vad jag inriktat mig på.

Hört från polare att dom har både en larm sak på sig, och en "färgtub".. Dom har sagt att det räcker med en avknippsartång för att knippsa av färgtuben (ska man knippsa sönder den eller bara knippsa av den på mitten, och hur?) sen är det lugnt och man kan gå därifrån med ett nytt plagg.. Är det ens sant? Enligt mig är dom oerfarna när det häller att bryta mot lagen.

Ge mig tips!
Jag har hört att om man gnider larmet med, light, falukorv så sätts det ur spel. Glöm bara inte att det måste vara light (max 18% fett)!

Att vakterna tittar åt andra hållet om man mutar dom med en porrtidning och ett paket leverpastej är dessutom välkänt. Så detta måste du stjäla först. Gå fram till vakten, blinka med vänsterögat, och säg "äpplet har lämnat trädet", så vet han vad du menar.

Man kan också spara pengar till saker man vill ha, men usch vad tråkigt!
Citera
2008-10-29, 09:34
Medlem
kultingens avatar
Du har inga pengar och känner att ett par vantar och en märkesmössa är det du måste ha? Det ger mig en varm känsla i magen när jag tänker på hur misslyckad du är och hur dina framtidsutsikter ser ut...
Citera
2008-10-29, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Fan kan ingen mod rensa bort idioternas svar i den här tråden.

Det gå verkligen utför med det här forumet, kan ni inte svara på hans frågeställning istället? Starta en tråd här om hur moraliskt fel det är att stjäla, men det behövs fan inte här i.

I princip alla diskussionstrådar innehåller inlägg där folk inte håller med trådskaparen, skulle knappast vara ett fritt forum om alla sådana inlägg raderades.

I detta fall kan jag inte annat än hoppas att TS åker fast, det tjänar samhället på, dessutom är risken stor att snorungar som kommer undan med snatterier fortsätter med grövre brottslighet.
Citera
2008-10-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
I princip alla diskussionstrådar innehåller inlägg där folk inte håller med trådskaparen, skulle knappast vara ett fritt forum om alla sådana inlägg raderades.

I detta fall kan jag inte annat än hoppas att TS åker fast, det tjänar samhället på, dessutom är risken stor att snorungar som kommer undan med snatterier fortsätter med grövre brottslighet.

Man behöver inte hålla med TS för att besvara hans fråga. Tycker man att det känns fel att besvara hans fråga pga. sina egna moraliska åsikter så är valet enkelt: man avstår från att skriva något.

Avstår man från att skriva något (med tanke på att 100% av alla svaren i den här tråden är OFF-TOPIC) så hade den här tråden legat långt bak i forumet och tillslut blivit helt bortglömd.

Men nu när ni svarar på den med ert off-topic-moral-tjafs så ligger den överst hela tiden vilket ökar risken att TS får ett vettigt svar.

OnT:
Jag tror inte det är så smart att knipsa av färgtuben på mitten. Tror att det kommer läcka en massa färg då Tror man måste ha ett speciellt verktyg för att få bort de där färgtuberna. De är gjorda så att om man försöker ta bort dem på andra sätt börjar det spruta färg som förstör plagget.

Men jag tror inte att larmet sitter i själva färgtub-grejen. Är inte säker på det heller dock. Om larmet sitter separat kan du ju ta bort larmet bara och sen ta itu med färgtuben hemma.

mvh
Citera
2008-10-29, 13:51
Medlem
Majbethedayidies avatar
Omogna människor, det är hans beslut!

Lyssna nu grabben, ta plaggen. Ta med dig en tång och spring in i omklädnings rummet, ta på dig kläderna. Spring ut fortsomfaan! Använd sedan tången för att slå mot vakterna eventuellt dörrar.

Ärligt, skaffa ett jobb.
Citera
2008-10-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KhemSedjet
Man behöver inte hålla med TS för att besvara hans fråga. Tycker man att det känns fel att besvara hans fråga pga. sina egna moraliska åsikter så är valet enkelt: man avstår från att skriva något.

Avstår man från att skriva något (med tanke på att 100% av alla svaren i den här tråden är OFF-TOPIC) så hade den här tråden legat långt bak i forumet och tillslut blivit helt bortglömd.

Men nu när ni svarar på den med ert off-topic-moral-tjafs så ligger den överst hela tiden vilket ökar risken att TS får ett vettigt svar.

OnT:
Jag tror inte det är så smart att knipsa av färgtuben på mitten. Tror att det kommer läcka en massa färg då Tror man måste ha ett speciellt verktyg för att få bort de där färgtuberna. De är gjorda så att om man försöker ta bort dem på andra sätt börjar det spruta färg som förstör plagget.

Men jag tror inte att larmet sitter i själva färgtub-grejen. Är inte säker på det heller dock. Om larmet sitter separat kan du ju ta bort larmet bara och sen ta itu med färgtuben hemma.

mvh

Ända vettiga svaret! Men tyvär inte tillräckligt.. Vill vara 100% säker när jag gör det. Sen behöver man ett speciellt verktyg för att få bort larmet som inte säljs.. Tror jag inte? Men ska nog dra dit imon och mixtra lite.. Se om dom ens har larm och hur man kan få av det. :P

Sen har jag också hört att färgtuben är till för att förstöra plagget, men varför har dom den på plagget om man bara kan ta bort larmet utan att skada färgtuben? Det måste ju eventuellt vara ett samband mellan färgtuben och larmet..
Senast redigerad av kunipeN 2008-10-29 kl. 16:43.
Citera
2008-10-29, 18:59
Medlem
Mäkis avatar
Varför skriver ni "skaffa ett jobb" osv ?

Han frågade inte efter tips på hur han ska få råd att köpa skiten?

ONT, försök se så lite misstänksam ut som möjligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in