2008-10-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mäki
Varför skriver ni "skaffa ett jobb" osv ?

Han frågade inte efter tips på hur han ska få råd att köpa skiten?

ONT, försök se så lite misstänksam ut som möjligt

Jo det vet jag.. Men man ser alltid lite misstänksam ut. Eftersom, om jag ska knippsa av larmet (som det förmodligen finns på dom plaggen) så måste jag gå in i omklädningsrummet (hörde från en polare att det är 2m ifrån, så ganska nära) men innan det måste man ju kolla runt om någon jävla random kollar på dig eller inte. Och det ser ju alltid misstänksamt ut..

Något som vet hur man gör med larmet / färgtuben och all den skit? :P
Citera
2008-10-29, 20:00
Medlem
Troll,
eller stackars sate som måste sno mössa & vantar till vintern.

kan vi inte skramla till ungen så han slipper skita ner sig för en mössa
Citera
2008-11-25, 16:16
Medlem
starones avatar
allt som behövs är en tång som du bara klipper i larmet med sen när du kommer in i mitten på larmet sitter det en spik du bara knipsar av sen är larmet borta dom där färg larmen behöver man nästan inte ens bry sig om du klipper ju liksom inte i färgtuberna? lätt som en plätt om man kan o har rätt teknik, ne lättare varjant är att älda larmet så det smälter från spiken sen klipper du bara spiken
Citera
2008-11-25, 19:09
Medlem
Malakh-Elohims avatar
Lägg det du vill ha i väskan och gå ut. Så länge ingen ser att du tar varan får dom inte heller göra något. Även om larmbågen piper. Tar dom tag i dig och vägrar släppa slår du helt sonika ner personen och hänvisar till nödvärn pga olaga frihetsberövande. Dock ska man inte använda övervåld då gränsen för vad som är nödvärn är hårfin och väldigt subjektiv.
Citera
2008-11-25, 23:34
Medlem
MrCheebas avatar
Lovvärt initiativ.
Sno skiten från handlaräcklen, speciellt nu i juletid då det skall svullas på rejält i den psykosdrabbade delen av världen. Har inga tips tyvärr. Åkte bara fast hela tiden när jag var barn.
Bra att du ger dig på stora företag. Mom and pop stores som tex Toys"R"Us skall du hålla dig ifrån. Man vill ju inte att de skall sitta med flugor i ögonen och grina den 24:e.
Senast redigerad av MrCheeba 2008-11-25 kl. 23:40.
Citera
2008-11-26, 00:01
Medlem
Neromechas avatar
Jag lyckades få med mig lilla läppstift från Åhléns för två veckor sedan när allt jag ville köpa var läppsyl. Det hela var fullständigt oavsiktligt, då jag distraherades av en tia på golvet, och stoppade läppsylen i fel påse.
Citera
2008-11-28, 10:43
Medlem
gör en påse av aluminiumfolie istället som du bara lägger ner sakerna i så går inte larmet när du passerar larmbågarna sen kan du klippa bort larmet i lugn och ro hemma
Citera
2008-11-28, 13:37
Medlem
LarryKings avatar
Skulle satsa på någon butik på en gata om jag var du för inne i Nordstan är bara dumt om vakterna tar dig kommer du få betala mer än en mössa och ett par vantar det kan jag lova dig. Om dem tar finns det stora chanser att gula sidorna kommer fram sen blir det tingsrätten.
Citera
2008-11-28, 18:32
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mäki
ONT, försök se så lite misstänksam ut som möjligt

Det är nog en bättre idé att se mycket misstänksam ut.
Smyg bakom klädhängare och håll koll på zigenare och andra kulturberikare. Då tror väktarna att du är en rättskaffens privatpolis som vill hälpa dem med deras jobb.

Att se misstänkt ut är däremot ingen bra idé.

(Äh vaddå? Alla andra inlägg här är ju också OT.)
Citera
2008-11-28, 18:38
Medlem
cicerons avatar
Det flesta larm går att få upp med en lite starkare magnet... För det är magneter som sitter i disken, där man betalar. Det är även dessa magneter som i tid och otid avmagnetiserar betalkort. Så nu är alltså frågan hur du får tag i en stark magnet? Jo du får gå till järn/bygghandeln. Klarar du denna nivå 1, så är du redo för nivå 2 på Åhlens.
Citera
2008-11-28, 18:45
Medlem
Gurlies avatar
Det smidigaste alternativet är att invändigt klä en påse eller väska med flera lager aluminiumfolie.
Detta blockerar larmen och du kan pilla bort dem i lugn och ro hemma.
Citera
2008-11-29, 04:09
Medlem
Peter.ws avatar
Gå in i ett omklädes rum med dina grejer + allt du vill baxa sen klär du allt du vill baxa i aluminium folie & lägger tillbaks byxor & vandrar ut därifrån sen lite kvickt ut ur centrumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in