Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-28, 17:05
  #1
Medlem
TireFires avatar
Upptäckte något idag när jag pillade runt lite. Och det var att när jag tar egenskaper på en av mina diskar som är en 120Gb Seagate, som normalt ger 111Gb så visar den endast 103 Gb. Alltså 8 Gb "saknas"

Men efter en koll i datorhanteringen så såg jag att där ligger en partition på just 8Gb som inte är allokerad. Hur detta gått till har jag ingen aning om, kan inte minnas mig lagt en partiton där själv men ibland när man är under vissa medikamenter så gör man lustiga grejer som man dan efter undrar hur (insert knasord) det i helvete gått till och varför.

Så, lite förslag, tips om hur jag enklast återfår de här 8Gb till disken och får bort partitionen?
Citera
2008-10-29, 13:41
  #2
Medlem
TireFires avatar
Ingen?
Citera
2008-10-29, 14:00
  #3
Medlem
chribsson2s avatar
Kan väl ha varit någon gammal restorepartition kanske? Men det är väl bara att köra något enkkelt partioneringsverktyg och införliva de 8 gb med resten. Exempelvis Paragon hard disk manager 8.5. Lättkört och finns på svenska.
Citera
2008-10-29, 15:23
  #4
Medlem
TireFires avatar
Tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback