2008-10-28, 16:42
Medlem
lulligs avatar
Hej. Har svår ångest och mår så sjukt dåligt. Jag käkar iktrorivil men den dämpar inte så bra. Jag skulle vilja ha tips på bra benzo som dämpar ångesten bra? Har panikångest och vill bara dö. Om det har nån betydelse. Mvh

Oops, kanske fel att ställa den här frågan här. Mod kan väl flytta till rätt om det är så det ligger till. Tack!
Senast redigerad av lullig 2008-10-28 kl. 16:45.
Citera
2008-10-28, 17:00
Medlem
Likmasks avatar
Jag äter Stesolid vid tillfällig, stark ångest. Funkar skitbra.
Citera
2008-10-28, 17:02
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likmask
Jag äter Stesolid vid tillfällig, stark ångest. Funkar skitbra.
Stesolid är fruktansvärt effektivt vid panikångest/ångest för de flesta. Ångesten kommer försvinna snabbt och du kommer sova bra. Akta beroendet bara.
Citera
2008-10-28, 17:03
Medlem
Likmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Akta beroendet bara.

Ja, det är det värsta. Helst skulle man vilja ta det varje dag
Citera
2008-10-28, 17:06
Medlem
Himmler!s avatar
Xanor (Alprazolam) fungerar bäst mot panikångest men är tyvärr även den mest beroendeframkallande bensodiazepinen.
Citera
2008-10-28, 17:12
Medlem
lulligs avatar
Tack så mycket för alla svar, verkligen tack. Har funderat på Xanor, så kanske man ska testa det. Och stesolid kanske kan vara nåt också. Jag är inte rädd för att bli beroende, så det är lugnt. Men är det svårt att få ut det av läkaren? Jag behöver verkligen det mot min ångest. Speciellt nu när jag ska börja jobba om nån vecka bara.

Tackar.
Citera
2008-10-28, 17:18
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lullig
Tack så mycket för alla svar, verkligen tack. Har funderat på Xanor, så kanske man ska testa det. Och stesolid kanske kan vara nåt också. Jag är inte rädd för att bli beroende, så det är lugnt. Men är det svårt att få ut det av läkaren? Jag behöver verkligen det mot min ångest. Speciellt nu när jag ska börja jobba om nån vecka bara.

Tackar.
All benzo är relativt svårt att få ut, just därför det är så extremt beroendeframkallande. Du kommer att få ut Theralen, Atarax, Lergigan etc innan du får benzo.
Citera
2008-10-28, 17:20
Medlem
lulligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
All benzo är relativt svårt att få ut, just därför det är så extremt beroendeframkallande. Du kommer att få ut Theralen, Atarax, Lergigan etc innan du får benzo.

Hm, det blir ett grovt samtal med den där läkaren då. Jag har friheten att fixa ute på gatan endå satt. Tack iaf.
Citera
2008-10-28, 17:56
Medlem
Jag får stesolid men har vant mig vid den så nu hjälper den inte ett skit, jag vill ha xanor.

Jag tycker annars Lyrica är bra, men en förjävlig intrappning.
Citera
2008-10-28, 22:35
Medlem
lulligs avatar
Var precis på psykjouren och fick Atarax och Xanor. Kändes skönt att få det. Ska hämta mer Xanor imorrn eller torsdag. Allting kanske ordnar sig.
Citera
2008-11-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Xanor (Alprazolam) fungerar bäst mot panikångest men är tyvärr även den mest beroendeframkallande bensodiazepinen.

Inte är den det! Trärtom är både flunitrazepam och Iktorivil mer beroendeframkallande..
Citera
2008-11-01, 23:54
Medlem
snakesandrosess avatar
tillfällig bra lösning

lyrica theralen lergigan i kombination med lithium o tegretol, man blir riktigt lugn, nackdelen är att man blir djävligt trött. har provat det mesta innan, valium var såklart bäst men den fick jag sluta med såklart=(.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in