• 2
  • 3
2008-10-31, 14:39
Bannlyst
Jag somnar direkt på 8*50 mg, provade det igår, och känner mig seg idag. När jag sökte på akuten, beroendecentrums akut alltså, hade jag skjutit koks i två dygn och avslutat med panna, så inte konstigt att jag va hyperaktiv då . Plus feteångest... Men jag har läskigt hög tolerans och allvarliga sömstörningar vilket gör att jag har svårt att somnas, krävs ganska hög dos sömnmedel för att knocka mig. Men visst är doseringen i högsta laget, kommer inte ta föreskriven dos igen, 2-3*50 mg räcker nog fint för mig. Men visst, vill man somna påtänd av CS behövs det nog sådär mycket. Kollade faktiskt upp det i FASS och dosen är helt enligt rekommendationen. Skumt, men ja ja, då räcker ju burken desto längre och jag gillade verkligen de här tabletterna. Bästa komplementet till Stilnoct jag provat, slår propavan med hästländer!
Citera
2008-10-31, 14:49
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Jag somnar direkt på 8*50 mg, provade det igår, och känner mig seg idag. När jag sökte på akuten, beroendecentrums akut alltså, hade jag skjutit koks i två dygn och avslutat med panna, så inte konstigt att jag va hyperaktiv då . Plus feteångest... Men jag har läskigt hög tolerans och allvarliga sömstörningar vilket gör att jag har svårt att somnas, krävs ganska hög dos sömnmedel för att knocka mig. Men visst är doseringen i högsta laget, kommer inte ta föreskriven dos igen, 2-3*50 mg räcker nog fint för mig. Men visst, vill man somna påtänd av CS behövs det nog sådär mycket. Kollade faktiskt upp det i FASS och dosen är helt enligt rekommendationen. Skumt, men ja ja, då räcker ju burken desto längre och jag gillade verkligen de här tabletterna. Bästa komplementet till Stilnoct jag provat, slår propavan med hästländer!
Ja Propavan somnar jag inte på, när jag väl somnar sover jag som en stock. Får dessutom väldigt livliga drömmar, som jag minns mycket tydligt. Samma sak med Lergigan (drömmar) fast oftast mardrömmar då.
Upplever någon annan samma sak? Gäller även Theralén.

Fungerar enligt mig som Nozinan eller annan neuroleptika. Kan ta 1-2 timmar innan man blir trött, men sen går det inte att hålla ögonen öppna knappt.

Värt? Om man slipper obehagliga nattmaror och vill ha något utan benso, som man verkligen somnar på så: Ja.
Citera
2008-10-31, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja Propavan somnar jag inte på, när jag väl somnar sover jag som en stock. Får dessutom väldigt livliga drömmar, som jag minns mycket tydligt. Samma sak med Lergigan (drömmar) fast oftast mardrömmar då.
Upplever någon annan samma sak? Gäller även Theralén.

Fungerar enligt mig som Nozinan eller annan neuroleptika. Kan ta 1-2 timmar innan man blir trött, men sen går det inte att hålla ögonen öppna knappt.

Värt? Om man slipper obehagliga nattmaror och vill ha något utan benso, som man verkligen somnar på så: Ja.
Jag somnar inte propavan utan att komplettera med stilnoct alt. imovane. Men i den kombinationen sover jag gott på propavan. Nackdelen är att jag blir lätt bakis dagen efter plus att tungan blir vit som ett papper och munnen snustorr. Så nu när jag provade lergigan gillade jag det bättre, fast kombination med stilnoct/imovane krävs ju fortfarande. Och ja, jag har rätt mycket mardrömmar, alltid när jag tänder av/är på nedtrappning så drömmer jag hemska mardrömmar. Och ja, benso är ju överlägset allt. Men jag har varit beroende av benso så länge och precis genomlidit en vidrig och långdragen uttrappning från det, så jag får det absolut inte utskrivet och vill helst inte ta det igen för att väcka liv i absen. har tom fortfarande abs av det, post-akut abs, och det kan sitta i upp till ett år. Det är så illa att jag måste äta smärtstillande och ep-medicin, så där vill jag fan inte hamna igen. Legigan e nog det närmaste benso jag provat hittills så jag e rätt nöjd med den medicinen ändå .
Citera
2008-10-31, 18:20
Medlem
Adversariuss avatar
Lergigan har väl mer en lugnare effekt, snarare än sövande... 25 mg har noll effekt på mig, men vid 50 mg somnar jag rätt bra(går inte på droger och väger lite, så min tolerans är låg), och upplever en ganska långdragen och skön trötthet och slapphet dagen efter. Propavan är mer "intensiv", somnar snabbare och tyngre(att sedan bli väckt är helvetet på jorden under de första minuterna) och den efterföljande segheten under dagen är tyngre och jobbigare men också mer kortvarig.
Citera
2008-10-31, 19:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Lergigan har väl mer en lugnare effekt, snarare än sövande... 25 mg har noll effekt på mig, men vid 50 mg somnar jag rätt bra(går inte på droger och väger lite, så min tolerans är låg), och upplever en ganska långdragen och skön trötthet och slapphet dagen efter. Propavan är mer "intensiv", somnar snabbare och tyngre(att sedan bli väckt är helvetet på jorden under de första minuterna) och den efterföljande segheten under dagen är tyngre och jobbigare men också mer kortvarig.
Ja man blir ju Propavan bakis på dom oxå, men speciellt lugnande mot ångest tycker jag inte att dom är. Duger i krig mot ångest.

Man går oxå in sig på dom ganska fort tycker jag. Men jämfört med tex Atarax som suger och åker i papperskorgen, som en kompis sa; så visst funkar de att sova på.
Citera
2008-11-15, 08:36
Medlem
Mot abstinens kan jag inte tänka mig att lergigan fungerar alls. Däremot kan den vara ok vid sömnproblem eller lätt oro. Faktumet att den tar bort klåda och lite av den där pirrande känslan i kroppen som många känner viss stress gör den värd att prova som hjälp på vägen iaf.

Som någon sa kommer en finfin bakfylla på posten dagen efter, detta lägger sig dock efter regelbundet bruk.
Citera
2008-11-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag tycker verkligen inte att Lergigan är totalt värdelösa. Dom fungerar faktiskt helt ok att sova på och dom har en viss lugnande verkan.

Håller med.
Citera
2008-11-15, 14:54
Medlem
Luffarhundens avatar
Jag brukar ta 50- 75 mg till natten för att sova. Tröttheten infinner sig efter ungefär en och en halv timme och då är det svårt att hålla ögonen öppna.

Men i takt med att tröttheten tilltar får jag lätta hallucinationer såsom flimmer på släta ytor, genomskinliga skepnader i luften och svarta kryp i ögonvrårna. Är det någon mer som upplever detta på en sådan låg dos?

Har provat att ta 150 mg vi ett och samma tillfälle då jag verkligen ville somna ordentligt och sova länge. Då hamnade jag i ett deliriumliknande tillstånd med kraftiga hallucinationer och skumma tankebanor.
Somnade inte heller på över en timme efter jag hade lagt mig eftersom jag var övertygad om att jag bara hade lagt mig en stund för att vila. Fick för mig att jag skulle iväg till flygplatsen och hämta en vän som hade varit på semester.

Får ni andra också sånna här knepiga mindfucks av höga doser Lergigan?

Tilläggas bör kanske att jag vid tillfället hade käkat medicinen i över ett år och därför var van vid effekterna.

Skum upplevelse...
Senast redigerad av Luffarhunden 2008-11-15 kl. 15:08.
Citera
2008-11-15, 18:55
Medlem
Lergigan = njae

Jag har fått testa allt emot min panikångest, såhär sammanfattar jag det.

Atarax: Händer inget. Även vid höga doser.
Theralen: Ett rör sänker mig totalt, däckar, sover som en stock i 12h. Vaknar med världens jobbigaste huvudvärk och mår allmänt piss. Känner mig som en zombie.
Lergigan: Bästa av de två ovanstående. Dock blir jag seg som sjutton (jämfört med benzo's då) så de funkar inte på arbetet.. Bakis dagen efter men inte lika illa som Theralen dock.

så.. funkar Lergiganen bra så kör på de om du vill undvika benso.
Citera
2009-01-29, 21:39
Medlem
deadsets avatar
Verkar ju lovande det här. Jag fick Lergigan utskrivet idag. Ska testa det på söndag kväll. Har höga förhoppningar.
Citera
2009-02-01, 02:48
Medlem
deadsets avatar
Jag har provat Lergigan vid tre olika tillfällen (orkade inte vänta till söndag kväll), och kan bara konstatera att det fungerar. Det har helt klart effekt. Både mot ångest och sömnbesvär. Just nu kan jag knappt ens skriva. Jag glömmer vad det är jag skriver om var trettionde sekund. Bara denna paragraf har tagit en evighet att skriva.

Jag är jättenöjd med medicinen. Jag förstår inte varför folk dissar den. Jag har knaprat Zolpidem många gånger, och detta fungerar minst lika bra, om inte bättre. Jag kan lätt halvflumma och må bra på Lergigan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in