• 1
  • 2
2008-10-28, 15:32
Bannlyst
Vill helst inte betala för ytterligare en värdelös medicin... Tanken från läkarens sida är att det ska hjälpa mot bensoabs, men jag är tveksam då alla "icke-beroendeframkallande" mediciner jag hittills provat har varit värdelösa. Kan man sova på Lergigan, är de muskelavslappnande? Kollade i FASS och det verkar ju snarast vara en allergimedicin, kan det va nåt att ha?
Citera
2008-10-28, 15:47
Bannlyst
Bästa TS,

Vad i helvete snackar du om?
Citera
2008-10-28, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Vill helst inte betala för ytterligare en värdelös medicin... Tanken från läkarens sida är att det ska hjälpa mot bensoabs, men jag är tveksam då alla "icke-beroendeframkallande" mediciner jag hittills provat har varit värdelösa. Kan man sova på Lergigan, är de muskelavslappnande? Kollade i FASS och det verkar ju snarast vara en allergimedicin, kan det va nåt att ha?

De är ungefär lka effektiva mot bensoabstinens som atarax....
....dvs, totalt värdelösa!

.
Citera
2008-10-28, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lustgasad
Bästa TS,

Vad i helvete snackar du om?
Har fått recept på det... fick det när jag sökte akut för att jag tände av från koks och dessutom kände mig uberabsad från benson (post-akut abs eller vad fan det nu hette). Fick ingen som helst hjälp, försökte kräva ut pix men detta var alltså vad jag fick. Har inte pallat gå och hämta ut det ens, men nu är jag rätt absad igen och tänker att potentiell lindring skulle sitta fint.
Citat:
Ursprungligen postat av northix
De är ungefär lka effektiva mot bensoabstinens som atarax....
....dvs, totalt värdelösa!
Misstänkte det. Bara en sån sak som att jag får ett recept på ett hundrapack i handen, med min historik, så kan det ju inte vara annat än skräp.
Citera
2008-10-28, 16:32
Medlem
Himmler!s avatar
Jag tycker verkligen inte att Lergigan är totalt värdelösa. Dom fungerar faktiskt helt ok att sova på och dom har en viss lugnande verkan.
Citera
2008-10-28, 16:34
Medlem
chaoswithins avatar
Om du har funderat på att ta dig ett återfall på opiaterna så hjälper det ofta mot kliandet
Citera
2008-10-28, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag tycker verkligen inte att Lergigan är totalt värdelösa. Dom fungerar faktiskt helt ok att sova på och dom har en viss lugnande verkan.
Låter positivt! Kanske ska prova dem ändå. Jag kan ju inte ta benso, så jag måste leta efter alternativ, och detta kanske är det närmaste jag kan komma benso-effekt?
Citera
2008-10-28, 17:31
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Låter positivt! Kanske ska prova dem ändå. Jag kan ju inte ta benso, så jag måste leta efter alternativ, och detta kanske är det närmaste jag kan komma benso-effekt?
Hur fan kan du vara absad?, fick inte du LVM och skulle tvärlägga ner drogerna?
Citera
2008-10-28, 19:23
Medlem
Eazyboys avatar
Tja, fick ut en burk lergigan förra veckan mot oro/ångest. Tog 20mg lördagkväll och kände knappt något alls, blev väl lite gäspig men kunde iaf inte sova.

MEN Däremot jordens jävla baksmälla på söndagen, fyfan ! Och det utan en droppe alkohol. Varning
Citera
2008-10-28, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Hur fan kan du vara absad?, fick inte du LVM och skulle tvärlägga ner drogerna?
Jo, jag är lvm:ad, ska in på behandlingshemmet på fredag.

Absen ja...Jag känner fortfarande av bensoabsen, oftast känns det rätt okej, men vissa dagar kommer den tillbaka med full kraft. Läkaren kallade det post-akut abstinens, vet i fan hur det går till, men dåligt mår jag. Kan sitta i typ ett halvår till om man har otur.

Utöver det hade jag tagit återfall och skjutit kola i två dygn, vilket inte klaffade så bra med mina mediciner, särskilt inte antabusen, så jag mådde mer än förjävligt. När jag kom till mottagningen för att lämna up (knappast lönt, men ändå) skickade dem mig vidare till akuten för att jag tydligen såg rätt risig ut och skakade så jag knappt kunde gå (har även dålig lever samt njurar, så jag blir väll extra keff av det också).

För övrigt håller jag på att trappa ut tramadol nu, så jag har ännu mer abs att vänta. Hopplöst, hopplöst, hopplöst.
Citera
2008-10-28, 20:10
Medlem
No_Mores avatar
Sötnos, den medicinen är tyvärr inget att ha enligt mig i alla fall... Jag tycker du ska be om lyrica!
Citera
2008-10-28, 20:12
Medlem
Bangar_intes avatar
Jag tycker Lergigan fungerar bra! Jag har då inte benzoabs och har aldrig haft så vet inte om det fungerar mot något som verkar vara så hemskt. Men jag blir väldigt lugn och somnar ganska gott på dom. Tycker dom är mycket bättre än Atarax. Kan äta massvis med atarax utan att det händer något och när jag väl lyckats somna på atarax så är jag så otroligt trött när jag vaknar.. Lergigan är mycket bättre IMO.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in