2009-05-25, 01:16
Medlem
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid819.dbp.asp
Citera
2009-05-25, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggmunken
Nej, jag är inte anställd där! Har heller aldrig varit!

Men man kan lungt påstå att jag är i branschen!

Men oj vad förvånad man blev.....kul humor av Q! Oavsiktligt dock!

Vilket bolag jobbar du på?
Avanza? Fabege?
Citera
2009-07-30, 01:57
Medlem
Det ryktas om att Qvibergs yngste son, Jacob jobbar på Stadium Drottninggatan.
Respekt säger jag om så är fallet! God för 100 miljoner och jobba på Stadium.
Citera
2009-07-30, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement

Har jag också hört så det stämmer antagligen.
Han har väl även jobbat som vaktmästare innan? Roligt med personer som går sin egen väg och väljer jobb efter vad dem tycker är roligt. Hade han velat skulle det säkert inte vara några problem att komma in på HQ bank och börja klättra där men så gör han alltså inte...
Citera
2009-07-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Har jag också hört så det stämmer antagligen.
Han har väl även jobbat som vaktmästare innan? Roligt med personer som går sin egen väg och väljer jobb efter vad dem tycker är roligt. Hade han velat skulle det säkert inte vara några problem att komma in på HQ bank och börja klättra där men så gör han alltså inte...

Håller med. Helt rätt inställning. Jag menar, killen behöver ju aldrig mer jobba.
Troligare roligare att träffa kunder än att sitta på ett stelt kontor och göra analyser.
Citera
2009-09-06, 19:47
Medlem
Mats Q, med hustru har under året köpt ca 200.000 aktier vardera i Fabege.
Citera
2009-09-13, 20:43
Medlem
nollans avatar
Citat:
Mats Q, med hustru har under året köpt ca 200.000 aktier vardera i Fabege.
Jättespännande skvaller.

Det står ju på vilken insider-lista som helst.
Citera
2010-02-05, 08:30
Medlem
hahaha!
http://di.se/Avdelningar/Artikel.asp...ectionid=Ettan

Underbar kommentar! Hoppas Schyman och hennes kompisar nu blir riktigt arga så blir det ännu mer underhållande.
Citera
2010-02-07, 10:43
Medlem
Citat:

jag känner till jacob och det är en snubbe som helt och hållet går sin egen väg.
han bryr sig inte om att göra karriär utan han gör enbart de saker han tycker är roliga.
bland annat säsongsjobbade han för nåt år sen i åre (på en pub har jag för mig).
en gång tyckte jag honom säga att han vill jobba inom byggbranschen.

jacob skyltar heller inte med sitt kreditkort eller om vem hans farsa är. det är en ödmjuk person.
man tror inte att han är mångmiljoner när man tittar på honom heller.

respekt ändå till honom som inte springer runt och viftar med sedlar hit och dit.
Citera
2010-02-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
jag känner till jacob och det är en snubbe som helt och hållet går sin egen väg.
han bryr sig inte om att göra karriär utan han gör enbart de saker han tycker är roliga.
bland annat säsongsjobbade han för nåt år sen i åre (på en pub har jag för mig).
en gång tyckte jag honom säga att han vill jobba inom byggbranschen.

jacob skyltar heller inte med sitt kreditkort eller om vem hans farsa är. det är en ödmjuk person.
man tror inte att han är mångmiljoner när man tittar på honom heller.

respekt ändå till honom som inte springer runt och viftar med sedlar hit och dit.

En bekant semestrade med Jacob i alperna för några år sedan. Efter några nätter insåg Jacob att hotellkostnaden blivit för stor och därmed var hans resebudget spräckt. Jacob checkar ut, går iväg och köper ett tält och en sovsäck. Därefter sover han i detta tält resterande nätter den veckan. Skön stil.

Han gjorde väl något/några år på Handels innan han började svänga iväg på annat?
Citera
2010-02-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
En bekant semestrade med Jacob i alperna för några år sedan. Efter några nätter insåg Jacob att hotellkostnaden blivit för stor och därmed var hans resebudget spräckt. Jacob checkar ut, går iväg och köper ett tält och en sovsäck. Därefter sover han i detta tält resterande nätter den veckan. Skön stil.

Han gjorde väl något/några år på Handels innan han började svänga iväg på annat?

det är jacobs storebrorsa johan som har gått handels. till skillnad från jacob så satsar johan på en karriär inom näringslivet. johan är vd/styrelsemedlem på ett eller flera företag.
jacob skulle aldrig slösa sin tid med att studera eller försöka göra karriär som sin storebrorsa och farsa utan han gillar att testa nya saker hela tiden.
Citera
2010-02-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
det är jacobs storebrorsa johan som har gått handels. till skillnad från jacob så satsar johan på en karriär inom näringslivet. johan är vd/styrelsemedlem på ett eller flera företag.
jacob skulle aldrig slösa sin tid med att studera eller försöka göra karriär som sin storebrorsa och farsa utan han gillar att testa nya saker hela tiden.

Ja, han är styrelseledamot i Wihlborgs Fastigheter, och driver ett eget bolag som verkar syssla med tandteknik eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in