2008-10-30, 00:36
Medlem
Youths avatar
1.Diskvatten med diskmedel
2. Sätt på lite kaffe

Min metod
Citera
2008-10-30, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Rök under köksfläkten...? Det gör jag (dock ej cannabis, det nyttjar jag inte längre). Eller som jag gjorde, bjud morsan på en joint. Hon tvekade först, men mindes gamla hippie-tiden så...

Haha, klockrent o fråga morsan om en joint, Korsdrag & rökelse är väll dom bästa?
Citera
2008-12-04, 19:31
Medlem
johan817s avatar
Luktborttagare från biltema!!!
Citera
2008-12-04, 19:37
Medlem
Distanssamtals avatar
Om du ska röka i ditt rum inomhus så ska du hålla fönsterjäveln i rummet stängd, annars blåser all lukt in i lägenheten. Puffa bara på med dörren stängd och lås och håll rummet otillgängligt för snokare.

Annars är det bara att röka samtidigt som du har igång nån stark rökelse i rummet.. blame the rökelse liksom!
Citera
2008-12-04, 23:07
Medlem
Mr.ss avatar
Går det att göra så att inte knarkhundarna känner det?
Tänkte tills nästa gång man ska på P&L tex. .
Citera
2008-12-04, 23:22
Medlem
Varför inte bränna på det utomhus och mecka klart inomhus?

Imo så går lukten bort riktigt fort om man luftar i några minuter...
Citera
2008-12-05, 06:31
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.s
Går det att göra så att inte knarkhundarna känner det?
Tänkte tills nästa gång man ska på P&L tex. .
Nä. Du får nog helt enkelt döda hundarna, eller göra som alla andra........ puffa när de inte är i närheten.
Citera
2008-12-05, 06:43
Medlem
Puffarns avatar
Jag röker alltid i min lägenhet och sen vädrar jag bara. Ingen som någonsin har känt något och jag röker grönt rent.
Tänk bara på att inte ha för mycket textiler hängande. Tunga gardiner och mattor och skit på väggarana så är det helt lugnt.

Tjejen kom hit en timme efter jag blejsat lite igår tex och hon säger till direkt om hon känner något, vädrar i 5-10 minuter så är allt borta.

Puff
Citera
2008-12-05, 07:29
Medlem
Generellt sett så är lukten borta inom en timme (max) om man vädrar. Då även för en tränad näsa (läs: annan smoker).
Har en polare som är en riktig sniken jävel som alltid vill ta och aldrig bjuda.
Han tänkte komma över och förfesta men jag kände att jag behövde en spliff för att komma i rätt stämning. Så han ringer och säger "jag är där om en timme". Observera att vid detta tillfälle så var det verkligen ingen tid för mig att gå ut och röka.
Så inom fem min så är det korsdrag i huset och jag har rökt en fin rackare. När han senare kommer dit så tänker han inte en sekund på någon lukt.
Tänk nu också på att den här snubben ALLTID när han känner den underbara doften säger "oh, har du nåt, jag lovar, du har"...

Well well, lärdomen från detta är: Give and recive, dont just give. (och självklart, inom en timme så känner man inte av lukten).
Citera
2008-12-05, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrolicious
Kan hända att det är så i din umgängeskrets, men jag har då inte hört någon få för sig att koppla rökelser med CB. Var jag kommer ifrån används rökelse för att få det att lukta gott. Själv hatar jag rökelsedoften..

Det finns även CB rökelse att köpa, ha ett paket sånt och en nerbrunnen rökelse så behöver du inte ens göra något åt doften. Om någon frågar så visar du den nerbrunna rökelsen och sen paketet och säger att du tycker att det doftar gott

EDIT: Den luktar verkligen inte CB. Inte när den är tänd iaf. Luktar svagt av någonting som liknar CB doft ett tag efter att den har brunnit ner bara. Men det vet ju inte folket om!

Just det här med cannabis rökelse är faktiskt till för att DÖLJA just cannabis doft. Det är alltså inte meningen att rökelsen ska lukta cannabis. Sitter alltid i mitt lilla rum och puffar och har en rökelse igång varje gång, doften försvinner direkt och den underbara rökelse doften träder fram
Citera
2008-12-05, 15:22
Medlem
Test Gubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillnoet
Enklaste och billigaste sättet är väl "KD" (Korsdrag) Alltså tvärdrag.

Om min näsa inte är helt skum tycker jag att Cannabis lukten försvinner ganska fort, utan att vädra. Iaf fortare än Ciggarette rök.
Är det bara jag som tycker det är kul att han har gjort en förkortning av korsdrag. När behöver man någonsin använda en förkortning av det ordet?
Citera
2008-12-05, 15:24
Medlem
Test Gubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonHeart
Nä. Du får nog helt enkelt döda hundarna, eller göra som alla andra........ puffa när de inte är i närheten.
Förbränd cannabis känner väl inte byrackorna av ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in