Citat:
Ursprungligen postat av mrbjoorn
Asså om du använder en mixer och spelar in allt samtidigt kommer ju allt klumpas ihop till ett (möjligtvis två) spår i datorn vilket gör att effekter du lägger på (t.ex. Amplitube) kommer läggas på alla instrument/mickar.
Men om du däremot spelar in ett instrument i taget så går det väl att använda en mixer.. Brusnivån blir högre och ljudkvalitén sämre än om du skulle ha t.ex. en bra preamp.
Finns säkert 100-tals trådar om detta, så vill du ha snabba svar kan du ju alltid söka.
okey tack men nu funderar jag på om man kanske ska köpa Tascam US-122L
som pluggar in i usb blire det inte segare i usb?
så här står det om den iallafall:
Tascam US-122L
USB 2.0 audio/midi-interface med Zero latency och dubbla fantommatade XLR-anslutningar för mikrofon. Du hittar här även två separata lineingångar och självfallet även MIDI in och ut. Med Tascams interface kan du spela in två spår samtidigt i 96kHz/24-bit upplösning. PC eller Mac, bärbar eller stationär maskin spelar ingen roll. Specifikationer från tillverkaren: 2 XLR mic inputs with phantom power 2 analog line inputs (1 switchable to high impedance for use with guitars, basses, etc.) 1 MIDI input, 1 MIDI output USB 2.0 equipped (also supports USB 1.1) Up to 96kHz/24-bit for high quality recordings Zero-latency hardware monitoring Headphone/level control Bus powered for use with any PC or Mac, including laptops. Nu även drivrutiner för Vista.
hmm är den bra för inspelning av 2-3mikrofoner, 2 gitarr samtidigt och spela in så varje instrument/mikrofon får ett eget spår utan att behöva spela in flera enskilt? tack för all hjälp jag kan få, är ny inom området att spela in musik i datorn jag i musikproduktion. men alla har väl vart nybörjare nån gång