2008-10-27, 19:02
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Nä, han hade prostata inflamation vilket ledde till inflamation i ljumskarna. Tydligen en vanlig skada för hockeyspelare som jag aldrig hört talas om innan det hände Norda.

Säkert vanligt i AIK där de gillar att massera prostatan med galgar istället för att använda korrekta redskap som i Leksand.

Vinst för Färjestad, Linköping och Rögle ikväll.
2008-10-27, 19:03
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala
Vilken koll man har. Men han har väl haft problem med ryggen? Eller blandar man ihop honom med någon annan nu?

Toskala

Han var ryggskadad i princip hela förra säsongen..

Shit att det var Jönsson och inte Goren som fick friläget...
2008-10-27, 19:04
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Börjar bli lite pirrig inför matchen, tror vi har chans på poäng idag. Eller jag trodde det fram tills det var klart att Modig skulle stå, han var sådär senast mot Brynäs och skulle behöva några bortamatcher innan han står i Coop.
Var det modig som stod för två dagar sedan mot Brynäs alltså? Isåf kommer jag aldrig förstå dina matchanalyser. Dom säger ju emot precis alla andras!

Ugh, blev lite för laddad för matchen mot Modo nu. Kikade lite på 99-nostalgi (ett av de mer klassiska gulden någonsin). Ibland vill man bara tillbaka i tiden en stund.
Är lite för rädd att bli skitsur ikväll och inte orka plugga om vi förlorar.

Edit: Ah vafan dom lirar imorn alltså? Vilken bummer.
2008-10-27, 19:05
Medlem
swed42s avatar
Rögle leder med 1-0 mot FHC
2008-10-27, 19:05
Bannlyst
1-0 till Rögle redan. Inte bra. Komigen Frölunda!
2008-10-27, 19:07
Medlem
Bra, Rögle.

Toskala
2008-10-27, 19:09
Bannlyst
Luleå har inte vunnit en enda tekning ännu och de har spelat i drygt 7 minuter
2008-10-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Luleå har inte vunnit en enda tekning ännu och de har spelat i drygt 7 minuter

Det kommer nog, målen också.

Toskala
2008-10-27, 19:10
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Var det modig som stod för två dagar sedan mot Brynäs alltså? Isåf kommer jag aldrig förstå dina matchanalyser. Dom säger ju emot precis alla andras!

Annars så var det ju bara du, som inte såg matchen, samt dina kommentatorer som inte höll med. T om Brynäsare höll med mig.

Du förstår aldrig något som inte är positivt för Brynäs så jag är inte förvånad.
2008-10-27, 19:23
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Börjar bli lite pirrig inför matchen, tror vi har chans på poäng idag. Eller jag trodde det fram tills det var klart att Modig skulle stå, han var sådär senast mot Brynäs och skulle behöva några bortamatcher innan han står i Coop.

Modig var lite fladdrig i början av Brynäsmatchen, men sedan spelade han upp sig rejält. Å andra sidan så har väl inte självförtroendet varit på topp.

Och just DÅ räddar Modig tre ggr!
Senast redigerad av Bastardo 2008-10-27 kl. 19:29.
2008-10-27, 19:29
Medlem
Ferross avatar
Ganska jämn förstaperiod.

Dock ingen trevlig start, Jönsson helt fri efter 9 sekunder och sköt i stolpen. Jag var helt övertygad om att det skulle bli mål. Har nästan haglat chanser efter det, det är ett under att det står 0-0 och inte 3-3.

Modig fick göra några fina räddningar i boxplay, det var nog viktigt för honom.

Intressant också om man ser till domarnivån, hade det varit samma hemmanivå som det var i Gävle hade vi haft 12-14minuter powerplay i första.

Men det är bra att Vimmelborg släpper mycket, det är skönt att det faktiskt tillåts spela hockey.
2008-10-27, 19:30
Medlem
SweTechs avatar
0-0 i Luleå tack vare att våra forwards är för ineffektiva.. Jönsson hade två lägen där det skulle vart mål och Somervouri skulle ha satt ett i powerplay.

Luleå har stuckit upp några gånger men jag tycker helt klart det är Färjestads match så här långt om man ser till målchanserna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in