• 1
  • 2
2008-10-27, 18:44
Medlem
Jag är trött på att skada mig själv, så jag utsätter mig för att få stryk, så slipper jag skada mig själv, jävla självskade beteende, jag hatar att vara så destruktiv.

Är det bara jag som är så?
Citera
2008-10-27, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jag är trött på att skada mig själv, så jag utsätter mig för att få stryk, så slipper jag skada mig själv, jävla självskade beteende, jag hatar att vara så destruktiv.

Du er en så kallad Emobitch, nej du och ett visst antal psykiskt sjuka personer delar tanken om att skära sig själv, ingen vet varför.
Citera
2008-10-27, 18:53
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontBeAretard
Du er en så kallad Emobitch, nej du och ett visst antal psykiskt sjuka personer delar tanken om att skära sig själv, ingen vet varför.
Haha, du vet inte vad du pratar om. TS: Har du pratat med någon läkare eller psykolog om detta?
Citera
2008-10-27, 18:57
Medlem
Du och många andra med borderline =)
Nej, nu säger jag inte att du har BPS men jag har hört det där från flera som har den diagnosen.
Citera
2008-10-27, 19:12
Medlem
oppositas avatar
Citat:

Jag är nästan likadan, provocerar gärna mina vänner (killarna) tills de helt enkelt ger sig på mig. Inte jättemycket, men fortfarande så blir det en hel del blåmärken, armar vridna bakom ryggen, osv osv.

För mig så har det avtagit mer och mer, nu händer det väldigt sällan.
Citera
2008-10-27, 21:08
Bannlyst
Haha nu när jag läser igenom detta påminner en del av er mig om en tjej från min skola som verkligen alltid vill bli slagen.

Förstår aldrig och kommer aldrig förstå meningen med att skada sig själv, andra går ju bra men man själv är ju huvud personen som går först.

Någon som har några förslag vad jag ska göra med tjejen som vill bli slagen från min skola? nämna detta? ignorera det hela eller bara garva åt henne (som jag gör för tillfället )
Citera
2008-10-27, 21:24
Medlem
Ja, jag har borderline!

Ska börja på en dbt terapi snart, kommer att ta lång tid, men jag ska bli friskare...

Men jag tycker om att bli skadad, för jag är skadad...
Citera
2008-10-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Haha, du vet inte vad du pratar om. TS: Har du pratat med någon läkare eller psykolog om detta?

Ska börja med dialektisk beteende terapi snart, kommer att ta lång tid.

Först skar jag mig jämt, sen förgiftade jag mig och nu utsätter jag mig för saker som kan sluta med döden, jag hatar att vara så
Citera
2008-10-28, 02:27
Medlem
Psyko Dads avatar
OT raderat.
// MOD //
Citera
2008-10-28, 02:54
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ska börja med dialektisk beteende terapi snart, kommer att ta lång tid.

Först skar jag mig jämt, sen förgiftade jag mig och nu utsätter jag mig för saker som kan sluta med döden, jag hatar att vara så

Självklart är du inte ensam om att skada dig själv , på ett eller annat sätt gör de flesta människorna det trots att det vanligtvis är att tortera sig själv på ett mentalt plan. Fråga dig istället varför du gör det.
Citera
2008-10-28, 12:03
Medlem
samladskits avatar
Citat:

Jag tror inte alls att du är den enda som utsätter sig för det du beskriver. Det du behöver är vård på en psykiatrisk enhet, detta för att bearbeta dina problem.
Citera
2008-10-28, 12:11
Medlem
Tjohildas avatar
Huga. Jag känner en borderline som gör precis som du. När hon gör uppehåll i självskadandet slår hon sig ihop med karlar som sköter det jobbet istället. Jag vet inte vad jag kan göra för att hjälpa henne heller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in