2008-10-27, 11:22
Medlem
Hej fb
Jag har den senaste månaden rasat i vikt, för att bli av med fettet(är överviktig). Det har gått lysande och jag har fått en helt ny mat rutin.
Nu är det så att jag ska börja gymma lite lätt. Men jag vill inte bygga muskler, men gärna få en smidig kropp. Ska man helt enkelt köra med lätta vikter på gymmet?
Att bygga muskler när man försöker gå ner i vikt är väll inte det mest begåvade? eftersom man går upp i vikt då

Mvh
mr.unknow
Citera
2008-10-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Unknow
Hej fb
Jag har den senaste månaden rasat i vikt, för att bli av med fettet(är överviktig). Det har gått lysande och jag har fått en helt ny mat rutin.
Nu är det så att jag ska börja gymma lite lätt. Men jag vill inte bygga muskler, men gärna få en smidig kropp. Ska man helt enkelt köra med lätta vikter på gymmet?
Att bygga muskler när man försöker gå ner i vikt är väll inte det mest begåvade? eftersom man går upp i vikt då

Mvh
mr.unknow
Du behöver ju inte gå efter vikten. Midjemåttet är bra...
Citera
2008-10-27, 11:30
Medlem
Vappas avatar
Det spelar väl ingen roll vad vågen visar, det intressanta är ju hur mycket fett man har som dallrar och ser äckligt ut

Och som du antagligen kommer få höra här på FB, träna på, du kommer inte att vakna upp en dag och ha för mycket muskler, att bygga muskler tar lång tid.
Citera
2008-10-27, 11:34
Medlem
Axons avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=381988
Citera
2008-10-27, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Unknow
Hej fb

Mvh
mr.unknow

vad räknas som smidig kropp? enligt dig verkar det vara spinkig anorektiker.
Citera
2008-10-27, 12:18
Medlem
Drooms avatar
Alltså när man vill gå ner i vikt är det väl fett man egentligen menar? Så då är det helt klart nice att försöka bygga muskler. Mer muskler ökar ju även din basala och indirekt din totala energiförbrukning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in