2008-10-26, 23:44
Medlem
breakalegs avatar
Fick med programmet "Typle 2" med denna månades "PC För alla", och tyckte det var lite fräckt att pröva att styra datorn med rösten (inte lika avancerat som Vista kanske, men, men...)
Men det känns som att det är rätt så krävande, för IE blir segt som satan när man ska dra igång, t ex. Google. Och sedan har jag bara fått till det så att jag kan öppna URL:er och .exe filer, men inte stänga dom.

Finns det ett bättre program än Typle eller kan man fixa lite i det så det även går att stänga fönster med röstkommando? (allt det gör, är ju faktiskt bara att koppla ihop ljud med genvägar, har jag fattat det som)?

EDIT: Grejjen är ju den att när man säger t ex. "Öppna winamp" så är det ljudet bundet till "C:\program\winamp\winamp.exe" man skulle det inte gå att bara lägga till ett "-close" efter det eller något för att få den att stänga skiten?
Senast redigerad av breakaleg 2008-10-27 kl. 00:01.
Citera
2009-02-07, 22:55
Medlem
th0mass avatar
Vill också ha svar på detta. Söker febrilt efter ett program som kan röststyra datorn. Det som finns inbyggt i Vista verkar inte funka om Vista:t är svenskt. Nån som vet hur man kommer runt det? Det borde väl gå att ladda hem det och använda på engelska?

VoiceXpress har jag hört skall vara ett alternativ men har inte råd med 5000 SPÄNN!! tpb-versionen verkar inte funka om man läser kommentarerna.

Har googlat och försökt allt så nu går sista hoppet till Fb, men jag har en känsla av att man får vänta ett bra tag tills nån vettig gratisversion/torrent kommer ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in