2008-12-13, 02:04
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Testa och lyssna? Viva la Vida från den senaste skivan: http://www.youtube.com/watch?v=dvgZkm1xWPE

Lite av deras gamla låtar:
http://www.youtube.com/watch?v=_Xonu...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_N9rH...eature=related

Man kan ju alltid hoppas att man får någon att börja gilla dem. Jag gillar dem verkligen. Många kallar det sömnpiller, men enligt mig är det underbart som bakgrundsmusik när man sitter vi datorn. Därför känns det väldigt konstigt för mig att gå på deras konsert, men har hört att dem ska vara bra

Trodde de körde någorlunda rock, de där kändes som pop rakt igenom, sömnpiller som någon sagt innan. Känns som ett band som skulle fylla arenan i fryshuset, inte högre än så, men folk slutar ju tamigfan aldrig att förvåna.
Citera
2008-12-13, 13:31
Medlem
Makaloss avatar
Coldplay ligger väl fortfarande kvar i svenska singel och album topplistan? Tvivlar inte en sekund på att dom fyller Ullevi, har - sjukt nog - svårt att se många större artister i dagens musikvärld. Däremot finns det tveklöst större liveartister, men Coldplay är defintivt tillräckligt stora även som liveband för att fylla Ullevi.

Men mig lockar dom iaf inte vare sig till Stadion eller Ullevi.
Citera
2008-12-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Absolut. Deras musik är väl ändå arena-rock och dom är omåttligt populära. Dom fyller nog ullevi
COLDFUCKINGPLAY ARENAROCK? Är du helt jävla felknullad? Det är mesig emorock och inget annat. FY FAAAAN VAD JAG HATAR COLDPLAY! Skulle hugga av mig en tå om de lovade att aldrig mer spela en ton eller tillåta att deras videor och låtar spelades.
Citera
2008-12-13, 16:22
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
COLDFUCKINGPLAY ARENAROCK? Är du helt jävla felknullad? Det är mesig emorock och inget annat. FY FAAAAN VAD JAG HATAR COLDPLAY! Skulle hugga av mig en tå om de lovade att aldrig mer spela en ton eller tillåta att deras videor och låtar spelades.

Snacka om att ha grova störningar i hjärnan. Jävla tönt.
Citera
2008-12-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Enda ordet som ploppa upp i min skalle efter jag har läst detta var: FJANT
Citera
2008-12-13, 17:21
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBones
Hahahaha.

Klart han skämtar.

hehe ja jag antar det, riktigt kul hursomhelst
Citera
2008-12-13, 17:35
Medlem
Continental Ops avatar
lite pinsamt att man hade parachutes, köpte den dock långt innan yellow började köras på mtv varje dag, sen när andra skivan var på väg var det ju lätt att inse att bara var att dra sig ur asap då de skulle bli major som fan

obs 90-talsindiesnobbironi
Citera
2009-01-26, 17:48
Medlem
Någon som vet hur det ligger till med Coldplay och Ullevi nu? Valde dom att enbart köra på Stockholm istället? Det verkar tyvärr rätt dött på ullevifronten ju.

Fan va lycklig jag skulle bli om dom skulle komma till Ullevi.
Citera
2009-01-26, 18:46
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quadrophenia
Någon som vet hur det ligger till med Coldplay och Ullevi nu? Valde dom att enbart köra på Stockholm istället? Det verkar tyvärr rätt dött på ullevifronten ju.

Fan va lycklig jag skulle bli om dom skulle komma till Ullevi.

Hade inte en susning om att de skulle sälja ut Stadion. Herregud. Nåja, får nöja mig med att jag hann se dom i globen i höstas.
Citera
2009-01-27, 00:18
Bannlyst
Coldplay på Ullevi?

Tillåt mig skratta... Det är ju riktigt dålig musik, tunt musikaliskt och entonig sångröst.
Citera
2009-01-27, 09:57
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Coldplay på Ullevi?

Tillåt mig skratta... Det är ju riktigt dålig musik, tunt musikaliskt och entonig sångröst.

Märks att du inte har hört Coldplay, sopa. Entonig sångröst, vafan har du intagit?
Citera
2009-01-27, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Märks att du inte har hört Coldplay, sopa. Entonig sångröst, vafan har du intagit?

Jo, jag har hört den gängen. Det är en jävla skit. Vad kan du förresten om musik, din patetiska gymnasie-snor-unge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in