Hej.
Jag kpte en macbook fr ca ett halvr sen, och nu brjar jag bli sugen p att uppgradera ram minnet!
Den frga jag slnger ut r:
Vilket ram minne ska jag kpa? Har frsttt att det finns mnga olika, s vill veta vilka som rekommenderas!
Ska man gra det sjlv eller ska man lmna in datorn??
Hur mycket ska man uppgradera minnet? Man kan vl ha 4gb tror jag men r det verkligen vrt att ha s mkt, eller r det overkill?
Var kan man kpa dess?
Kpte och installerade dessa fr tv veckor sedan, funkar perfekt. Inte s svrt att byta sjlv, se dock till att ha den minsta stjrnskruvmejseln som finns tillgnglig! Jag provade med en liten kniv, spik, allt mjligt, helt sjukt vad sm skruvarna skall vara!
Hejsan! Jag funderar p att uppgradera mig frn mina 2x1Gb till 4gb. Var inne i en butik dr de sa att jag var tvungen att kpa 2 st 2Gb minne fr att f 4. Kan man inte ha kvar mina 2x1Gb och bara kpa till ett 2gb?
r det svrt att byta ram-minne? Kan jag som aldrig skruvat i varesig brbar som stationr byta sjlv? Annars kunde dom gra det fr 399:-, r det ett bra pris?
Hejsan! Jag funderar p att uppgradera mig frn mina 2x1Gb till 4gb. Var inne i en butik dr de sa att jag var tvungen att kpa 2 st 2Gb minne fr att f 4. Kan man inte ha kvar mina 2x1Gb och bara kpa till ett 2gb?
r det svrt att byta ram-minne? Kan jag som aldrig skruvat i varesig brbar som stationr byta sjlv? Annars kunde dom gra det fr 399:-, r det ett bra pris?
Du har bara 2 platser fr minnet s om du vill ha 4gb s mste du kpa 2x2gb.
Att stta in nytt/mer minne i en MB r lika ltt som att ppna kylskpet och gra en macka.
Finns jtte bra youtube videor p hur du gr tillvga och en massa sidor som beskriver frloppet med bilder och beskrivningar, s ingen risk att du kommer ha snder ngot. Du ska ta ur typ 2-3 skruvar och sedan ta ur minnet och trycka i de nya.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!