Citat:
Detta med att det skett av misstag, det kommer väl bara från hans egen mun? Alla som sagt så har fått höra det från honom visst är det så?
Jag blir förvirrad ibland, han var helt ensam med Marua när det skedde eller? Senare tillkallades vännerna?
Isåfall ska man verkligen fundera över ifall det verkligen stämmer. Han är ju inte den trovärdigaste så att säga.
Jag blir förvirrad ibland, han var helt ensam med Marua när det skedde eller? Senare tillkallades vännerna?
Isåfall ska man verkligen fundera över ifall det verkligen stämmer. Han är ju inte den trovärdigaste så att säga.
Citat:
Nej han är verkligen inte trovärdig. Filip nekar i sten till allt. Det värsta är att de som sitter och ljuger på rättegången Blomkvist och Jolly begår mened. Att Blomkvist gör det är inget som förvånar mig. Han tycker illa om kvinnomisshandlare men inte Filip som mördare en kvinna. Han bryr sig inte om att Filip har har prylat upp en gammal farbror osv...
Jag läser i FUP fortfarande för att inte glömma något och kolla vad jag missat.
Såhär tror jag det gick till: Marua, Filip och Mange var tillsammans i Filips lägenhet. Hur stämningen var är svår att veta men Mange beslöt sig för att åka hem. Det intressanta är att han åkte hem innan 22, tror det var 21.40 då hämtade hans mamma honom.
Detta är lite intressant när vi sedan tittar på häktningen. Man "ska inte tjalla" heter det. Men något av det första Filip gör är att säga att Mange var hemma hos honom. Dessutom senarelägger han Manges avresa till 23.00-23.30.
Det har ju hetat att kompisarna suttit och viftat med en pistol och så gick den av. Det stämmer inte. Lika otroligt för mig låter den andra versionen att Filip skulle ha suttit och rengjort vapnet och inte vetat att den var laddad så gick en kula av.. Men på något sätt blev Marua skjuten och hur får vi aldrig
veta.
Dagen efter skulle Mange och Martin komma till Filip. Mange hade egen nyckel men kunde inte komma in för att Filips egen nyckel satt i dörren och på så sätt blockerades dörren.
Martin var där tillsammans med Filip, hans scooter stod där nere och när Mange tittade in genom brevlådan såg han Martins skor. Det finns fortfarande vissa frågetecken t ex om Filip själv hade börjat dela kroppen innan Martin kom, men jag är övertygad om att Martin inte hade en aning om vad som skett när han åkte till Filip.
Nu ska vi inte glömma hur extremt kallblodig och otäck Filip är. När Martin kom dit så låg Marua död om Filip börjat "dela" på Marua själv är osäkert. Filip utnyttjar och hotar människor och Martin var bara 15 år när detta hände. Så i varje fall fick Martin hjälpa till att paketera kroppsdelarna och kanske göra mer än det.
Vi vet att det gick många samtal mellan Jolly och Filip den dagen, Filip ville ha hjälp att göra sig av med vapnet och att hitta en bra dumpningsplats. När Jolly frågades i rätten om destruering av vapnet svarade Jolly "jag har inte den kunskapen". Otroligt dumt sagt, det behövdes ju inte göras proffsigt, utan bara ha rätt verktyg och sedan göra sig av med vapnet. Jolly var även den som tipsade om var kroppen kunde dumpas.
Sedan kommer Filips aldrig svikande vän Blomkvist in. Förmodligen hjälpte han till med att grovstäda och hantera kroppsdelarna som skulle ut i hans bil. Det som talar för det är dels att han mitrokondiedna fanns på säcken (?) och att han telefon tystnade samtidigt som Filip. Det ryser i mig när Blomkvist berättar om vilken hedersknyffel han är..
Filip, Blomkvist och Jolly är de jag anser vara den kriminella trion. Dessvärre så skulle det inte förvåna mig om de tror på sina egna lögner..
Trovärdigheten hos dessa tre är väldigt låg. De tre som inte tittar bakåt har allt att vinna på att ljuga. Det tråkiga är att de inbillar sig att någon tror på dem. Det finns fler saker att utveckla faktiskt..