2022-12-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treestripes
Det har inte kommit ny teknisk bevisning i fallet . Det jag fått veta, men sen om det är något som sades pga taktik eller liknande vet jag ej.

Nu på sista förhöret jag var på så ville man höra om ryktena. Jag sa att ingen vet något om detta inte heller jag och det är skönt. Dom jag pratat med som med varit på förhör säger samma sak. Bilder på alla oss barndomsvänner och sedan vill dom höra rykten och vem som känner vem.
Jag sa att jag inte pratar om saker jag inte vet, bara hört "på gatan" eller gissar
.
Så om ingen snackar nu vilket det aldrig gjorts innan ihäller så tror jag att det stannar där det varit hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Treestripes
Tack davidladde. Kan vi hålla oss till fakta och inte luras? Vi är inte i utredningen och behöver bevisa oss kan vi inte bara köra rakt och det vi vet till 100 säger vi. Är vi utanför så sluta gissa och spekulera. Vi är på samma sida, så vi behöver inte kuk mäta oss R.N
"Vi är inte i utredningen..." Om du blivit förhörd, flera gånger dessutom, så är du ju med i utredningen och dina vittnesmål är, som du vet, inte hemliga så de kommer ju finnas med i FUP om det går till åtal. Vidare, även om det kanske beror på språksvårigheter, så är det du skriver och hur du utrycker dig om detta djävligt suspekt och tyder på ett, enligt mig, kriminellt tankesätt och även omgivning.

Nervös? Känns som dina inlägg är ett försök till "damage control". Du verkar väldigt noga med att andra bara skall säga det dom vet helt säkert. Som att du påminner andra om att inte att de skall berätta om rykten och misstankar till polisen. Är R.N. dina initialer eller de du vill att andra skall tro att de är. Du lurar ingen med en sån grej.

Jag hade plockat in dig och satt press på dig om jag var åklagare.
Citera
2022-12-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Låt oss ponera att han erkänner vållande till annans död genom vådaskjutning och brott mot griftefriden. Domstolen går på den linjen. Vad händer då? Det är väl bara det eventuella mordet som inte är preskriberat.

Ja, precis. Om domstolen skulle komma fram till att det inte går att bevisa Mord, så kommer man inte ens att pröva frågan om Vållande till annans död och Brott mot griftefriden, eftersom att de brotten är preskriberade.
Citera
2022-12-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
"Vi är inte i utredningen..." Om du blivit förhörd, flera gånger dessutom, så är du ju med i utredningen och dina vittnesmål är, som du vet, inte hemliga så de kommer ju finnas med i FUP om det går till åtal. Vidare, även om det kanske beror på språksvårigheter, så är det du skriver och hur du utrycker dig om detta djävligt suspekt och tyder på ett, enligt mig, kriminellt tankesätt och även omgivning.

Nervös? Känns som dina inlägg är ett försök till "damage control". Du verkar väldigt noga med att andra bara skall säga det dom vet helt säkert. Som att du påminner andra om att inte att de skall berätta om rykten och misstankar till polisen. Är R.N. dina initialer eller de du vill att andra skall tro att de är. Du lurar ingen med en sån grej.

Jag hade plockat in dig och satt press på dig om jag var åklagare.

Håller helt med, du vet!
Citera
2022-12-13, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Låt oss ponera att han erkänner vållande till annans död genom vådaskjutning och brott mot griftefriden. Domstolen går på den linjen. Vad händer då? Det är väl bara det eventuella mordet som inte är preskriberat.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, precis. Om domstolen skulle komma fram till att det inte går att bevisa Mord, så kommer man inte ens att pröva frågan om Vållande till annans död och Brott mot griftefriden, eftersom att de brotten är preskriberade.

Det som är juridiskt intressant är att han och några kamrater redan suttit häktade i utredningen. Kommer inte ihåg vilka rubriceringarna var då men prejudikatmål Ö 6057-20, "salivprovet", kan komma in i bilden.
Citera
2022-12-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Det som är juridiskt intressant är att han och några kamrater redan suttit häktade i utredningen. Kommer inte ihåg vilka rubriceringarna var då men prejudikatmål Ö 6057-20, "salivprovet", kan komma in i bilden.

Jag är som sagt inte så insatt i målet och när jag frågade om dom suttit häktade i detta målet, så fick jag svaret att dom inte hade varit det :-)

Ja exakt! Är de det s k "preskriptionsavbrottet" du syftar på eller?
Citera
2022-12-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja exakt! Är de det s k "preskriptionsavbrottet" du syftar på eller?

Det är det.
Citera
2022-12-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanneh
Men snälla, försvarar inget? Du försvarar ju mordet och styckningen av en 18årig flicka genom att hävda att polisen agerar på rykten och har fel mgm. Har du ens koll på vad polisen fått fram? Ja, vi alla hörde ryktena, men helt ärligt var det aldrig ett malmörykte att hon utsattes för något hedersrelaterat, det var sånt politiker/stockholmsmedia ville tjäna poäng på.

Fortfarande var det TVÅ likhundar som markerade i lägenheten. De markerar endast på ett mänskligt enzym. Hägg som var en av utredarna konstaterade att även om nfc inte hittat bevis betyder det inte att bevis inte fanns utan indikerade bara att tekniken inte utvecklats tillräckligt än.

Säg en enda "sthlm media" som gottar sig i Hedersbrott? De gör ju allt för att förmildra det.
Citera
2022-12-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Övergår mitt förstånd att bottenskrapet till ex pojkvän saknat uns av samvete att erkänna. En mördare ska kallas vid sitt riktiga namn. Må Maruas anhöriga äntligen få välbehövliga svar och upprättelse

Hej ! Det är mycket i denna tråden som är svårt att förstå, men att en kriminell inte vill sota för sitt brott är väll inget som övergår ditt förstånd ? Hade jag också gjort något hade jag väll inte självgolat direkt.
Citera
2022-12-13, 19:42
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombidetektiv
Hej ! Det är mycket i denna tråden som är svårt att förstå, men att en kriminell inte vill sota för sitt brott är väll inget som övergår ditt förstånd ? Hade jag också gjort något hade jag väll inte självgolat direkt.

Och just därför kommer du och jag inte förstå varandra. Bara smuts kan begå en så avskyvärd handling och sedan leva med den vetskapen.
Citera
2022-12-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Och just därför kommer du och jag inte förstå varandra. Bara smuts kan begå en så avskyvärd handling och sedan leva med den vetskapen.

Folk dödar varandra dagligen över hela världen utan problem, det verkar inte vara särskilt jobbigt.
Mördare säger att det är inte jobbigt över att ha mördat någon, utan det jobbiga är att kunna torska för det.

hade någon gjort min familj något , och jag straffade dem för det, så hade jag fan inte gått till polisen och fått sitta livstid. Fan är du dum eller
Citera
2022-12-13, 21:40
Medlem
Citat:
Säg en enda "sthlm media" som gottar sig i Hedersbrott? De gör ju allt för att förmildra det.

På den tiden var det mode att rapportera om det
Citera
2022-12-13, 21:43
Medlem
Citat:
hade någon gjort min familj något , och jag straffade dem för det, så hade jag fan inte gått till polisen och fått sitta livstid. Fan är du dum eller

Ja, men vad skulle Marua gjort Fs familj för att förtjäna en sådan död och respektlös "begravning" och vad hade hon gjort som skulle kunna rättfärdiga Fs handlande om vi utgår från att han gjort det... vilket jag är övertygad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in