2020-04-21, 17:39
Medlem
sfrges avatar
Var det nån hörnsoffa från offrets lägenhet som saknades?
Som försvann ungefär samtidigt som Marua?
Citera
2020-05-31, 13:56
Medlem
01 Huvudet i bokskogen

https://podcasts.nu/avsnitt/skanska-mord/01-huvudet-i-bokskogen
Citera
2020-10-02, 14:36
Medlem
Man kan ju tycka att Maruas familj borde ta tag i det själva nu när polisen inte kan.
Citera
2020-12-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Man kan ju tycka att Maruas familj borde ta tag i det själva nu när polisen inte kan.

Någon som vet exakt position var man hittade huvudet?
Citera
2021-01-14, 09:02
Medlem
Någon som har tillgång till FUP och dom i detta fall?
Citera
2021-02-15, 12:39
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Marua-fallet ingår i en artikel (KvP) om polisens svårigheter att lösa mordfall generellt.

Citat:
Sommaren 2019 skrev polisen själv i en sammanfattning att man uppskattade antalet ouppklarade mordfall i region syd till 130.

När nu kommissarie Bo Lundqvist, chef för kalla fall-gruppen i region Syd, får samma fråga 1,5 år senare gör han bedömningen att antalet fall vuxit till 150.

Trenden är densamma över hela landet.

– Sammanlagt finns cirka 750 olösta mordfall, säger kriminolog Mikael Rying.

Enligt den kvalificerade beräkningen har Stockholmsområdet cirka 200, väst och Sydsverige vardera cirka 150 fall.

)..(
Siffran har ökat lavinartat och det finns olika skäl till det. En viktig faktor är alla gangstermorden, fastslår han.
För ”vanliga mord” är uppklaringsprocenten minst 85 procent. När det gäller gangstermorden är siffran tvärtom – i botten.

)..(
Sedan ett antal år tillbaka ligger ärendet hos polisens kalla fall-avdelning – slutstationen för ärenden där mordutredarna kört fast.
Maruas pappa Mohammad Ajouz är besviken.

)..(
Sedan tidigare är det känt att material skickats utomlands och att experter i Nederländerna hjälper svensk polis att analysera spår för att peka ut mördaren.

– Samtidigt vet jag att de som varit misstänkta är fria. Alla rör sig ute på stan igen. Det finns personer som vet vem mördaren är, men bevisen räcker inte, säger Maruas pappa.

https://www.expressen.se/kvallsposten/vi-har-inte-kunnat-begrava-var-dotter/
Citera
2021-03-12, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Fallet är mig veterligen olöst.
Citera
2021-07-20, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Fallet är mig veterligen olöst.
Om du menar Maruas kropp så har den hittats.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Ftv%2F nyheter%2Fbrottscentralen%2Fmarua-ajouz-forsvann-2 002--har-hittats-mordad-pa-byggarbetsplats%2F
Citera
2021-12-20, 18:55
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2021-12-20/mysteriet-med-den-styckade-tonaringen-marua-ajouz?fbclid=IwAR2AIiGw0R5wDK7TDRDGJLsuBjHRr11H8VF Iw757_ tzyuZ0b9iw7e1OXCdU

Mysteriet med den styckade tonåringen Marua Ajouz
20 december 2021 12:00

Hennes avkapade huvud hittades på en kulle i skogen. Resten av kroppen dumpades mer än en mil därifrån – och hittades först fjorton år senare. Vad hände egentligen artonåriga Marua Ajouz som försvann den 20 december 2002? De som vet berättar inte.

För övrigt, om namnet Philip W stämmer så bor han i Rydebäck nu för tiden, verkar ha ett bra jobb familj och ha det allmänt gott.
Ni som kände han sedan tidigare är det han på bilderna?
Citera
2022-03-19, 16:55
Medlem
den.dryges avatar
Filip kallades, eller jag kallade hör för Filip polack
Pixare så det slår gnister om det.

Mange som någon redan nämn, satt häktad ett långt period och jag tyckte det var stor skillnad på han innan och efter detta som hänt.

Är helt övertygad om att han vet mer än vad han sagt, och på något sätt varit med och styckat henne.
Mange är i grunden en snäll kille. Träffade han för 5-6 år sen i Malmö, han och hans bror var då på behandling.

Polacken vet jag någon sa för ett tag sen, att han bor i Gbg och var med i något gäng.
Tror han flyttade hyffsat tätt in på mordet.

Nu är detta 20 år sen, så vissa detaljer kommer jag inte ihåg.

Men jag umgicks en del med dom på zentihgatan Jude-Micke bl.a
Citera
2022-03-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

En FUP blir aktuell när någon blir åtalad. Domen kommer när rättegången har varit. Ingen har varit åtalad här och kommer nog aldrig bli det heller.
Citera
2022-03-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolo
DET VAR MAGNUS (MANGE JONK) Jensen (från stenkula) SOM RÅKADE SÄTTA ETT. 22LR SKOTT I HUVUDET PÅ HENNE NÄR HAN SKULLE "SKOJA"Han är dessutom en informatör som golade min vän för han nt kom ner i parkeringen och hjälpte jonkaren med hash. Hon var bästa vän till sussane på radio din gata.

Kanske drf han nt åker in.

DET VAR MAGNUS (MANGE JONK) JENSEN SOM RÅKADE SÄTTA ETT. 22LR SKOTT I HUVUDET PÅ HENNE NÄR HAN SKULLE "SKOJA". Han är dessutom en informatör som golade min vän för han nt kom ner i parkeringen och hjälpte jonkaren med hash.

Profilbild från en buss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in