Citat:
Ursprungligen postat av Ronston
Tack för tipset
Kom in från bilen från skeppsbron med bilen och ser en bil köra tvärs över surbrunnsgatan (vilket är lagligt), alltså från den sidan av Rosenlundsverket som vetter mot älven, och kommer över till den lilla gatan som är utanför Mercuriushuset (också parallell med älven). Grejen är att en mörklblå v70 med tonade rutor följer efter den första bilen, och trots att den har tid, så väljer den att stanna och låta mig köra upp för surbrunnsgatan.
Antagligen är det så att någon har plockat upp en hora och blivit misstänksam och gör en ovanlig handling för att se om den förförljande bilen gör samma sak (det är en extremt ovanlig manöver/stäcka att köra). Och poliserna avslöjar sig då de är överdrivet "vänliga" att låta mig köra förbi. Men torsken hade ju redan antagligen fattat allt detta eller så hade han tänkt sig göra det på den stora parkeringen vid skeppsbron - som är klassiskt sen minst 30 år iaf.
Har man horan i bilen är det bara att säga snabt I just gave you a lift t.ex. - även om poliserna är närvarande. Så klarar du dig. Men tar dem dig "in the act" är det ju klippt. Men att ha horan i bilen, och säga att man bara ger henne lift är ju säkert.
En annan sk är att inte ge horan pengar i förskott förrän precis kläderna just går av. För annars kan det vara en hora som skiter i "säkerheten" och bara vill ha pengarna, för dem får hon ändå. Och åtalad blir hon ju inte enligt svensk lag.
Mörkblåa v70 har jag sett parkerade flera gånger på surbrunnsgatan. Det är insatsstyrkan och v70-snutbilen fast civil är som andra snutbilar specialbyggda för att klara tuff körning och annat. Så det är de bilarna de ofta har vid stategiska punkter för att göra sista delen. Det är ju ett team som operar. Spanarna förföljer högst en kort sträcka om än det.
Men de är inte där varje dag. Men minst en dag i veckan. Sen har vi de vanliga snutbilarna som åker i området, minst en gång i timmen. Men det är för att skrämma bara. De kan ju inte göra något i praktiken.