• 1
  • 2
2008-10-25, 21:36
Medlem
Tjenixen.

Gick in på min lösenordsskyddade bilddagbok idag, och kollade Senaste besökare och såg en snubbe jag verkligen inte känner.

Han heter: "RohamSezar" på Bilddagboken. Länk: http://rohamsezar.bilddagboken.se/

Gick in på hans BDB och läste kommentarer samt hans gästbok. Alla spammar ner hans gästbok med "HUr FAN kom du in på min Bilddagbok???!?".

Det verkar som att han har manipulerat BDB på något sätt så att han kommer åt alla lösenordsskyddade bilddagböcker. Någon bott eller liknande då han har besökt tusentals bilddagböcker på några minuter. Detta verkar endast gälla lösenordsskyddade bilddagböcker (samt tjejer).

Frågan är: HUR har han gjort detta?

Någon som har råkat ut för detta eller vet hur han har manipulerat Bilddagboken?
Citera
2008-10-25, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lingonskalle
Tjenixen.

Gick in på min lösenordsskyddade bilddagbok idag, och kollade Senaste besökare och såg en snubbe jag verkligen inte känner.

Han heter: "RohamSezar" på Bilddagboken. Länk: http://rohamsezar.bilddagboken.se/

Gick in på hans BDB och läste kommentarer samt hans gästbok. Alla spammar ner hans gästbok med "HUr FAN kom du in på min Bilddagbok???!?".

Det verkar som att han har manipulerat BDB på något sätt så att han kommer åt alla lösenordsskyddade bilddagböcker. Någon bott eller liknande då han har besökt tusentals bilddagböcker på några minuter. Detta verkar endast gälla lösenordsskyddade bilddagböcker (samt tjejer).

Frågan är: HUR har han gjort detta?

Någon som har råkat ut för detta eller vet hur han har manipulerat Bilddagboken?

En aning offtopic; men vad fan gör det om han får se dina bilder?
Citera
2008-10-25, 21:44
Medlem
Det handlar knappast om det. Det handlar om hur han har gjort detta? För övrigt är det bara en snook Bilddagbok jag har och därmed inga bilder så jag har inget att dölja.

Jag bara undrar hur fan man går tillväga.
Citera
2008-10-25, 21:45
Medlem
divajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard88
En aning offtopic; men vad fan gör det om han får se dina bilder?

Tror inte det är det det handlar om, jag tror att han undrar hur han kan ha gjort detta.
Citera
2008-10-25, 21:50
Medlem
" ee-lindholm 25kt, 21:31
hur kom du in på min ? :S"

Läser jag knappast som

"Hur kom du in på mitt konto?"

Dessutom bara en sådan referens.
Citera
2008-10-25, 21:54
Medlem
R.Rs avatar
Trodde först det rörde sig om ett avancerat reklamförsök, men med tanke på hur många som skrivit i snubbens gästbok är det knappast troligt.
Intressant det här, ingen som sitter och trycker på info om vad som hänt?
Citera
2008-10-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Inside
" ee-lindholm 25kt, 21:31
hur kom du in på min ? :S"

Läser jag knappast som

"Hur kom du in på mitt konto?"

Dessutom bara en sådan referens.

Förstår inte riktigt vad du menar. Men om jag förstår dig rätt så är det möjligt att han inte ens har besökt deras bdb utan bara poppat upp under smygtittare. Hackat/Manipulerat på något sätt i alla fall. Som sagt endast tjejers bdbs som är lösenordsskyddade som är berörda.
Citera
2008-10-25, 21:56
Medlem
Det handlar väl någonting om att han försöker sig fram till publicitet iallafall. Men hur han gjorde detta det har jag inte en endaste suck om. Hoppas verkligen någon sköning på fb sitter och trycker på informationen
Citera
2008-10-25, 22:09
Medlem
Hm, kanske har något med hans placeringar i sin bilddagbok? Han har lagt upp exakt samma bild + text under:

25 oktober 2008
4 November 2008
3 December 2008

Hm, det hade varit otroligt intressant att veta hur han har gått tillväga faktiskt...
Citera
2008-10-25, 23:48
Medlem
Jocke11s avatar
Kan vara reklam för honom som han payat bdb för. Annars liknar det en xxs attack.
Citera
2008-10-26, 01:59
Medlem
Vilken säkerhetsmiss.
Citera
2008-10-26, 02:39
Bannlyst
kan svartskallar ens 'data' till den nivån? kommentarerna ser lite väl skumma ut också. samma texter upprepas på flera sidor. nåja jag konspirerar nog bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in