2008-10-25, 17:52
Medlem
WennströMs avatar
Jag var så lat idag, då jag skulle öppna upp ett nytt användarkonto på min bärbara. Från adminkontot så skapade jag ett användarkonto, och skulle flytta alla filer från "Mina dokument" (admin) till "Mina dokument" (nytt konto). Av någon idiotisk anledning högerklickade jag "flytta" på filerna i mina dokument, och körde sedan en ctrl + v i Mina Dokument (nya kontot). Efter några sekunder insåg jag misstaget, och tryckte på avbryt för att hindra processen. Jag ville ju inte att alla "mina dokument" plötsligt skulle flyttas från adminkontot. Kanske skulle knasa till hela skrivbordet? Så jag gjorde en ny variant, där jag kopierade alla Mina Dokument (admin) till Mina Dokument (nya kontot) och sedan upptäckte jag vad jag gjort:
Alla mina oblivion saves hade förlorats, i och med att jag hade flyttat dem därifrån istället för att kopiera.

Förstå min aggression när jag fattade vad jag gjort. Hur räddar jag tillbaks, så att allting blir som det var igår. Jag spelar ju inte gärna om alltihop.
Citera
2008-10-25, 18:53
Medlem
Ratchers avatar
vändsteken...

kopiera FRÅN ditt nya konto till ditt GAMLA, det borde funka och HAR funkat för mig när jag kopierat mina saves i olika spel.

Testa...

Ps. ett annat tips är att skaffa ett USB minne försådant här så du är SÄKRAD ifall det går åt pipsvängen, man kn ALDRIG ha för många säkerhets kopior idag.

Se bara till att kryptera minnet osv.
Citera
2008-10-25, 19:04
Medlem
WennströMs avatar
Åh, men problemet är att jag först försökte "flytta" mellan gammalt till nytt konto. Mitt under pågående filflyttning avbröt jag den, och valde "kopiera" istället. Redan i filflyttningen så tar ju datorn automatiskt bort filerna från ursprungsplatsen, och skapar identiska kopior på nya platsen. Men eftersom att jag avbröt, så togs de både bort från ursprungsplatsen och dessutom skapades inga kopior. Hur gör jag för att nu i efterhand återställa de borttagna filerna? Ligger ju ingenting i papperskorgen...
Citera
2008-10-25, 19:08
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WennströM
Åh, men problemet är att jag först försökte "flytta" mellan gammalt till nytt konto. Mitt under pågående filflyttning avbröt jag den, och valde "kopiera" istället. Redan i filflyttningen så tar ju datorn automatiskt bort filerna från ursprungsplatsen, och skapar identiska kopior på nya platsen. Men eftersom att jag avbröt, så togs de både bort från ursprungsplatsen och dessutom skapades inga kopior. Hur gör jag för att nu i efterhand återställa de borttagna filerna? Ligger ju ingenting i papperskorgen...

några saker att tänka på.

1. datorn tar inte bort filerna på ursprungsplatsen innan flyttningen är helt genomförd, du kan således avbryta mitt i och välja kopiera filerna när du vänder steken så bygger datorn bara på dom filer som är skadade så det blir korrekt.

2. testa med Getdataback for Ntfs eller nåt sådant, du borde kunna få tillbaka filerna relativt okej så vidare inte disken i datorn skrivit en massa data för då kan filerna vara skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in