2008-10-25, 13:26
Bannlyst
I en del kommuner i Norrbotten kan man få lägenhet direkt. Finns det något liknande i södra Sverige, typ Småland eller Blekinge eller något annat däromkring? Kommer man vara hatad där om man har finskt ursprung? Jag läste någonstans att det är så på många mindre ställen. Någon skrev det här på flashback.

Vet ni något om mina två frågor?
Citera
2008-10-25, 13:55
Citat:
Ursprungligen postat av Jari.
I en del kommuner i Norrbotten kan man få lägenhet direkt. Finns det något liknande i södra Sverige, typ Småland eller Blekinge eller något annat däromkring? Kommer man vara hatad där om man har finskt ursprung? Jag läste någonstans att det är så på många mindre ställen. Någon skrev det här på flashback.

Vet ni något om mina två frågor?

Finns säkert många mindre hålig där det finns lägenheter lediga som man kan få direkt. Jag bor i Östra göinge i nordöstra skåne och här finns det lägenheter som står tomma.

EDIT: i de större städerna kan det nog vara svårare att få lägenhet snabbt.
Citera
2008-10-25, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcusjj
Finns säkert många mindre hålig där det finns lägenheter lediga som man kan få direkt. Jag bor i Östra göinge i nordöstra skåne och här finns det lägenheter som står tomma.

Bra, det som ni kallar hålor där nere är säkert helt bra för mig som kommer långt uppifrån. De större städerna struntar jag helst i, där trivs jag inte, men ändå vill jag bo i lägenhet.

Hur klarar man sig om man har finskt ursprung? Kommer livet bli svårt för en eller är det inget folk bryr sig om?
Citera
2010-12-09, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marcusjj

Är det inte en tråkig och rätt så ödslig kommun att bo i?
Verkar ju vara hyfsat lugnt där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in