2008-10-25, 02:40
Medlem
Tw15t3ds avatar
Tjenna alla klada flashbackare!
Jag har en grej jag har funderat länge på nu, och jag blir fortfarande rädd för mig själv när jag tänker på vad jag såg
Det var när jag var 7 år och bodde i lägenhet, vi hade bara bott där i ca 1 år. Jag delade rum med min syster så vi hade en våningssäng och jag låg överst.
Så en natt kunde jag inte sova och efter en stund tittade jag av någon anledning ned på golvet och såg en massa huvuden ligga där.
Det var ca 30 cm mellan huvudena och jag såg bara baksidan av dom alltså bara håret.
Jag blev såklart livrädd och ropade på mamma som kom in och tände ljuset och frågade vad som hade hänt.
Även när ljuset var tänt såg jag huvudena, så jag pekade och sa att det låg massa huvuden på golvet, men hon såg ju såklart inget på golvet. Så jag gick ner från sängen och pekade på ett av dom jättenära, jag nuddade tillochmed vid det och kunde känna det.

Detta hände två nätter i rad och jag fattar fortfarande inte vad som hände.

Är det någon som vet vad som kan ha orsakat detta?
Kan det ha varit något stressrelaterat på något sätt?

Var väldigt fundersam när jag var liten (är det även nu)
Varken innan eller efter detta har jag varit med om något liknande

Det hade vart trevligt om någon har något förslag på vad som kan ha hänt
Kanske någon som är kunnig inom området?

MVH Tw15t3d
Citera
2008-10-25, 09:17
Bannlyst
Att det var en vanlig mardröm kan vi uteslutad direkt, med tanke på att du ropade på din mor och hela tiden var medveten om vad som hände. Det mest troliga svaret är att det har rört sig om en hallucination av något slag. Om du hade problem med att sova så kan du ha befunnit dig i ett stadie mellan vakenhet och sömn, och i det stadiet kan hallucinationer förekomma. Jag säger inte att det rörde sig om en renodlad sömnparalys, men det kan ha varit något fenomen som är nära besläktat med vad som upplevs i sådana tillstånd.

Om du själv vet med dig att du var stressad under perioden då det hände så kan det mycket väl vara utlösande faktor/orsak. En annan orsak som kan tala för att det var ett sömnstörningsrelaterat fenomen är att du nämner att ni bara hade bott i lägenheten i ett år. Det är relativt välkänt att dessa typer av fenomen kan förorsakas av bl. a miljöombyten; teorin är att kroppen behöver en viss tid för att "anpassa sig" till den nya miljön och innan den anpassningen sker är man inte 100% trygg med omgivningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in