2008-10-25, 00:00
Medlem
Hej behöver hjälp nu. Jag har tänkt att spela in musik nu, och har FL studio 8 är rätt så bekant med det nu. har 2 st grejjer jag skulle vilja bli hjälpt med
1. har bestämt mig för att spela in gitarr och sång på datorn och vet inte hur jag ska komma nånstans, jag har 1 gitarrförstärkare 25watt och är till för sång främst tror jag(den ser rätt så gammal ut men har 3 mikrofon ingångar, 1 gitarr ingång, en output och en Aux.) Och jag har ett externt ljudkort creative SB Audigy 2 [E800] som är några år gammalt antar jag. hur ska jag göra för att kunna spela in?? Hade tänkt och använda den förstärkaren och spela in till datorn men vet inte hur jag ska koppla allt.
hade tänkt använda Amplitube eller vad det heter till att fixa gitarr effekterna.
vill kunna spela in sången (har 2 mikrofoner) och elgitarren (möjligtvis koppla in gitarren så man hör effekterna samtidigt som man spelar) på olika kanaler.
använder som sagt Fruity Loops 8.
problem 2 är att när jag ska starta FL studio 8 så
kmr det upp meddelande"The needed sample rate (44100Hz) couldn't be set or is not supported by ASIO driver . Please try another sample rate.
hmm hur ska jag göra ? tack för all hjälp jag kan få och vill inte köpa nått nytt ljudkort eller förstärkare eller dylikt just nu då man är fattig som en kyrkråtta
Citera
2008-10-25, 00:51
Medlem
Ett-Nolls avatar
1. updatera ASIO drivrutinerna.
2. ring någon som kan hjälpa dig med resten.
Citera
2008-10-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll
1. updatera ASIO drivrutinerna.
2. ring någon som kan hjälpa dig med resten.

okej det är ju ASIO stöd på ljudkortet, då behöver man väl inte "ASIO4ALL" som följde med FL studio? ..
Citera
2008-10-25, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volcoMics
okej det är ju ASIO stöd på ljudkortet, då behöver man väl inte "ASIO4ALL" som följde med FL studio? ..

nej, ASIO4ALL behövs bara om man har ett kort som inte stöder ASIO.
Citera
2008-10-25, 13:21
Medlem
har en fråga till dom som kan. Behöver hjälp nu
jag har ju som sagt Audigy2 ljudkortet, det är följande in/ut gångar.
nr1 Digital utgång
nr2 Linjeingång
nr3 Mikrofoningång
nr4 Linjeingång1,Linjeingång2, och Linjeingång3
nr5 SB1394/FireWire-port*
nr6 Joystick/MIDI-fäste*
nr7 AD_EXT
nr8 Analog CD-ljudsladd**(vänster) och Digital CD-ljudsladd (höger)
nr9 CD-ROM/DVD-ROM-enhet

hur ska jag kunna spela in elgitarr till datorn? har ju fruity loops som sagt och hade tänkt mig Använda det och spela in (effekterna isåfall (såsom dist,gain, filter osv) skulle jag använda AMPLITUBE2 till.
har en förstärkare(elgitarr/bas/mikrofonförstärkare) med 3 mikrofoningångar och en elgitarringång.
vad ska man spela in till för program/ VST plugin i fl studio? och sen lägga på effekter eller samtidigt som man spelar har man effekterna på (som en förstärkare)

hur ska jag göra??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in