2008-10-24, 20:53
Medlem
Tjenare.
windows vista på en acer travelmate 5510.
Jag har fått en ny uppdatering, den är "rekommenderad" och det är en drivrutin till min ATI Radeon graphics.

Men varje gång jag försöker installera uppdateringen så står det att jag misslyckas, jag vet inte varför, och min dator hängde sig idag när jag startade den, tack vare den uppdateringen.
Jag slog upp felkoden i windows, och det stog så hära:

koden bla bla bla är om en nyare drivrutin till ditt grafikkort, men detta installeras inte korrekt om du redan har den bästa drivrutinnen till grafikkortet.
Ngt sådant stod det iaf, vad ska jag göra?
Citera
2008-10-24, 22:21
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Tjenare.
windows vista på en acer travelmate 5510.
Jag har fått en ny uppdatering, den är "rekommenderad" och det är en drivrutin till min ATI Radeon graphics.

Men varje gång jag försöker installera uppdateringen så står det att jag misslyckas, jag vet inte varför, och min dator hängde sig idag när jag startade den, tack vare den uppdateringen.
Jag slog upp felkoden i windows, och det stog så hära:

koden bla bla bla är om en nyare drivrutin till ditt grafikkort, men detta installeras inte korrekt om du redan har den bästa drivrutinnen till grafikkortet.
Ngt sådant stod det iaf, vad ska jag göra?

Du ska gå in på ATI och tanka senaste drivrutiner där.
Citera
2008-10-26, 15:41
Medlem
Okej, tack så mycket =)
Citera
2008-10-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Okej, tack så mycket =)

EDIT:

Jag har gått in på ati's hemsida, men jag hittar tyvärr inte senaste drivrutinen?
Snälla, jag behöver snabba hjälp, jag börjar bli lite irrriterande på uppdateringen..

ati 4379 serial ata controller
Citera
2008-10-30, 15:34
Medlem
!

Google is your friend

http://forums.microsoft.com/TechNet/...3566&SiteID=17
Citera
2008-11-08, 13:05
Medlem
Well..man får väll tacka för länken, men jag hittade den siddan för inte så länge sen, men jag fattar inte hur jag ska göra?
Det är komplicerat, dom skriver på engelska, och engelska kanske inte e min bästa kunskap direkt.

Så kan någon hjälpa mig? Och gärna länka till drivrutinen?
Jag ska köpa en macbook air, och ska ge denna datorn till min nyblivna sambo, och hon e ju inte hajj på datorer och inte jag, så jag måste fixa det.
För varje gång jag/hon sätter på datorn, kmr den dära uppdateringen upp och att den ej installerades korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in