• 1
  • 2
2008-10-24, 18:44
Medlem
Karembeus avatar
Ahoj!

Emellanåt dyker det upp ett problem för mig med Internet Explorer. Trots att bredbandsmodemet är på och det går att ladda ned på Utorrent så kan det ta riktigt lång tid att ladda sidor i Internet Explorer.
De gånger som detta problem dyker upp så kommer det också upp en liten svart klocka längst ned till vänster i Internet Explorer.
Är det någon som vet hur jag kan lösa detta problem?

Mitt operativsystem är Windows Vista Home Premium (Vista 64) och versionen på Internet Explorer är 7.0.6001.18000
Citera
2008-10-24, 19:28
Medlem
Freshprinces avatar
tycker du ska testa mozilla firefox som är bättre, snabbare och går att trimma
Citera
2008-10-24, 20:47
Medlem
currywursts avatar
firefox är nog svaret på dina bekymmer..
Citera
2008-10-24, 21:47
Medlem
927s avatar
vet inte vad det är för ikon du beskriver men får du fram nån info om du klickar på den?
du berättar inte heller vilken hastighet du har på ditt bredband och du kan ju testa den hastigheten*

vilka sidor gäller det, dessa sidor borde ladda snabbt
https://www.speedmail.se/
http://www.bredbandskollen.se/*
http://www.google.se/

långsamma kan tex sidor som expressen och aftonbladet vara
Citera
2008-10-24, 22:41
Bannlyst
Svaret:
www.getfirefox.com
Citera
2008-10-25, 11:53
Medlem
Karembeus avatar
Tycker det borde fungera med internet explorer utan att behöva skaffa firefox.

@927: En liten svart klocka är det som kommer upp längst nere till vänster. Händer ingenting om man klickar på den och inte heller kommer det upp någon info om man håller muspekaren över ikonen.

Hastigheten på mitt bredband är 24/1. När problemet kommer så är det alla sidor som laddar långsamt, riktigt långsamt.
Citera
2008-10-25, 12:05
Medlem
Andreasvbs avatar
Går det snabbare om du stänger av µTorrent?

Isåfall, testa minska antal anslutningar inställt i µTorrent.
Citera
2008-10-25, 13:02
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Tycker det borde fungera med internet explorer utan att behöva skaffa firefox.

@927: En liten svart klocka är det som kommer upp längst nere till vänster. Händer ingenting om man klickar på den och inte heller kommer det upp någon info om man håller muspekaren över ikonen.

Hastigheten på mitt bredband är 24/1. När problemet kommer så är det alla sidor som laddar långsamt, riktigt långsamt.

kolla kolla hastigheten på bredbandet just då (bredbandskollen.se), det kan tex va fel hos din isp
(jag förutsätter att du testar utan att nåt annat program som påverkar din up resp download körs).
självklart så är det inte webbläsaren som är problemet

du kan även använda den här gamla version
http://www.bredbandskollen.se/download/tp312swe.exe
Senast redigerad av 927 2008-10-25 kl. 13:05.
Citera
2008-10-25, 13:03
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshprince
tycker du ska testa mozilla firefox som är bättre, snabbare och går att trimma
Citat:
Ursprungligen postat av currywurst
firefox är nog svaret på dina bekymmer..
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Svaret:
www.getfirefox.com

Idiotjävlar alla tre! Tror ni verkligen att det är browsern i sig som är problemet om µTorrent gjort så att Windows inte anser att det finns några lediga sockets?

Till TS: Gör som Andreasvb föreslog. Vet du inte riktigt vad du ska ändra på så är det bara att säga till.
Citera
2008-10-25, 20:03
Medlem
Karembeus avatar
Tack för svaren...

Har googlat lite och hittat fler som har haft liknande problem. Verkar som att den lilla svarta klockan nere till vänster står för att "websidan hittats men ännu inte svarat"?

Vad det är som ställer till det i mitt fall är jag inte helt säker på. Ibland fungerar det hur bra som helst att köra både internet explorer och utorrent. Ibland blir det precis som jag beskrev då laddningstiden blir brutalt lång.

Hur ser jag till att det alltid finns lediga sockets? Är inte så jättebra på datorer och skulle uppskatta hjälp med att konfigurera utorrent så att det inte ställer till mer problem i framtiden...
Citera
2008-10-25, 20:20
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Tack för svaren...

Har googlat lite och hittat fler som har haft liknande problem. Verkar som att den lilla svarta klockan nere till vänster står för att "websidan hittats men ännu inte svarat"?

Vad det är som ställer till det i mitt fall är jag inte helt säker på. Ibland fungerar det hur bra som helst att köra både internet explorer och utorrent. Ibland blir det precis som jag beskrev då laddningstiden blir brutalt lång.

Hur ser jag till att det alltid finns lediga sockets? Är inte så jättebra på datorer och skulle uppskatta hjälp med att konfigurera utorrent så att det inte ställer till mer problem i framtiden...
I µTorrent går du in under Settings -> Bandwidth. Testa sätta 'Global maximum number of connections' till 150 eller något sånt. Hjälper inte det så sänk ytterligare. Funkar det då så kan du laborera dig fram till en siffra som funkar. Särskilt om man har en lite enklare/äldre router eller kör trådlöst kan det här påverka.
Citera
2008-10-25, 23:03
Medlem
927s avatar
Citat:
Tack för svaren...

jamen kom igen nu! du gnäller på webbläsaren med utorrent i gång och sen förstår du inte vad det kan bero på att det ibland går så långsamt att surfa....
kan det kanske bero på att ibland så skickar/tas det emot filer med hög hastighet och ibland så skickas/tas det inte emot filer alls....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in