• 1
  • 2
2008-10-24, 18:26
Bannlyst
Jag måste fråga. jag var inne på linux fedora för första gången för ett par dagar sedan. Då såg jag att det fanns en torrentklient integrerat i linux. Då till frågan, använder ni den? är den bra?

mvh
Citera
2008-10-24, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av warclown
Jag måste fråga. jag var inne på linux fedora för första gången för ett par dagar sedan. Då såg jag att det fanns en torrentklient integrerat i linux. Då till frågan, använder ni den? är den bra?

mvh

Finns massor av torrentklienter till linux, bara att välja efter tycke och smak.
Citera
2008-10-24, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Finns massor av torrentklienter till linux, bara att välja efter tycke och smak.
jo men jag menar inte externa som man tankar från internet som tex utorrent eller azureus. Menar den man har när datorn är helt ren, bara standardprogrammen. Komemr inte ihåg vad just programmet hette, men det var en torrentklient
Citera
2008-10-24, 18:53
Medlem
TroyMcLures avatar
Finns mängder med klienter. Kör med Deluge nu och är nöjd. Men finns ju även tex. rTorrent för den som gillar terminal-apps.
Citera
2008-10-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warclown
jo men jag menar inte externa som man tankar från internet som tex utorrent eller azureus. Menar den man har när datorn är helt ren, bara standardprogrammen. Komemr inte ihåg vad just programmet hette, men det var en torrentklient

Välkommen till Linux warclown. Externa och Interna program existerar inte
man installerar de program man vill ha med rpm och avinstallerar de man inte behöver. Det finns en kärna i den finns en brandväg men ingen torrent client. Man kan köra utorrent genom wine men det suger CPU. Ktorrent funkar mycket bra.
Citera
2008-10-24, 19:07
Medlem
stickyandys avatar
Transmission är ju den bästa GUI klienten för linux
Citera
2008-10-24, 19:10
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capron
Välkommen till Linux warclown. Externa och Interna program existerar inte
man installerar de program man vill ha med rpm och avinstallerar de man inte behöver. Det finns en kärna i den finns en brandväg men ingen torrent client. Man kan köra utorrent genom wine men det suger CPU. Ktorrent funkar mycket bra.
Fast om han nu säger att det i installationen han testade faktiskt fanns en torrentklient så känns det väl rätt meningslöst av dig att säga att det inte är så, och sen dessutom knäpper honom lite på näsan genom att påpeka vad Linux faktiskt är, eller? För om du känner för det så kan vi i en annan tråd börja diskutera vad som egentligen kan definieras som ett program och vad som ingår i 'Linux'. Du kan börja med att fundera på ifall ls, cd, cp, osv är program så fyller jag på listan sen.
Citera
2008-10-24, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stickyandy
Transmission är ju den bästa GUI klienten för linux
så hette det
Citera
2008-10-24, 23:00
Medlem
Rtorrent helt klart, finns webbgränssnitt till det också, har dock inte provat dom.
Citera
2008-10-25, 00:03
Medlem
rymdraketens avatar
rTorrent med webgränssnitt eller Deluge är både och ganska smidigt enligt mig.
Jag känner på mig att Deluge kommer passa dig utmärkt. Den är väldigt lika den populära klienten uTorrent.
Citera
2008-10-25, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast om han nu säger att det i installationen han testade faktiskt fanns en torrentklient så känns det väl rätt meningslöst av dig att säga att det inte är så, och sen dessutom knäpper honom lite på näsan genom att påpeka vad Linux faktiskt är, eller? För om du känner för det så kan vi i en annan tråd börja diskutera vad som egentligen kan definieras som ett program och vad som ingår i 'Linux'. Du kan börja med att fundera på ifall ls, cd, cp, osv är program så fyller jag på listan sen.

Okey AnkelGunnar då gör jag mitt bästa att svara på Warclows fråga.

Kör du Fedora 9 ?
Full DVD, Minimal CD , eller Live CD ?

Såg ett post 2007.
Due to problems with past versions of Transmission, it is still banned at some trackers. However, Fedora also comes with Deluge, which is nicely lightweight, but has plugins for some of those extra features. KTorrent is nice too, especially if you run KDE.
Citera
2008-10-25, 08:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capron
Okey AnkelGunnar då gör jag mitt bästa att svara på Warclows fråga.

Kör du Fedora 9 ?
Full DVD, Minimal CD , eller Live CD ?

Såg ett post 2007.
Due to problems with past versions of Transmission, it is still banned at some trackers. However, Fedora also comes with Deluge, which is nicely lightweight, but has plugins for some of those extra features. KTorrent is nice too, especially if you run KDE.
Ser du nu så mycket trevligare Flashback blev om man bara ansträngde sig lite för att försöka förstå vad andra menar istället för att märka ord?
Kumbaya my lord, Kumbaya...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in