2008-10-31, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R
Och exakt hur skulle vi lösa våra problem? ska vi kanske renovera våran kasern?
Visa initiativ. Gå till era befäl, förklara situationen och fråga vad ni får och inte får göra.
Citera
2008-10-31, 18:41
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsePaha
Visa initiativ. Gå till era befäl, förklara situationen och fråga vad ni får och inte får göra.

Vi har försökt men finns inte så mycket att göra åt saken, fm har inte råd att repa byggnaden just nu. Vi har försökt prata med befälen men dom kan göra lika mycket som vi åt saken. Att vi bytte kasern var ju om inte annat ett steg i rätt riktning.
Citera
2008-10-31, 18:46
Medlem
skinner5000s avatar
Jag får passa på att fråga när ändå chansen finns. Tidigare fanns väll i Boden två pansarskyttekompanier (så var det när jag låg inne i alla fall) men nu har man alltså gjort det ena till pansarskytte och det andra till vanligt skytte, eller har jag förstått saken fel?

Vad är skillnaden nu mellan pansarskytte och vanligt skytte på I19? Är det någon skillnad i beväpning? Har ni olika krav och är det mer fys på PSK eller skytte? Vad är den konkreta skillnaden egentligen?

Varför har man gjort om ett kompani till vanligt skyttekompani, har ni fått veta det? Satsas det mer på något av kompanierna?
Senast redigerad av skinner5000 2008-10-31 kl. 18:50.
Citera
2008-10-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Varför har man gjort om ett kompani till vanligt skyttekompani, har ni fått veta det? Satsas det mer på något av kompanierna?
För att det är billigare att utbilda lätt skytte, och det är lätt skytte som är mest efterfrågat i våra missioner.

När låg du inne? Jag vill minnas att det är ett bra tag sen man körde två pskkomp på I19.
Citera
2008-10-31, 21:35
Medlem
Svithjods avatar
va fan, tänk på min tid när det utbildades nästan lika mycket folk i boden som man tar in i hela försvaret nu. då det fanns förband i varje större stad...
Nu är det borta för alltid...
Citera
2008-10-31, 22:33
Medlem
Inte för alltid. Vänta på tredje världskriget bara!

Och ehm, det ni kunde göra skulle vara just att tälta mer.
Eller sova i gasmask .
Citera
2008-11-01, 06:19
Bannlyst
Gasmask används ej i FM.
Citera
2008-11-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Gasmask används ej i FM.
På riktigt? o.O
Citera
2008-11-01, 13:21
Medlem
Det heter skyddsmask...
Citera
2008-11-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waba
Det heter skyddsmask...

"Oh, and it's Weatherby by the way..." - Weatherby, allmänt mobbad tech-nörd i DOA: Dead or Alive.

Orka vara petig.

Men tack för infon.
Citera
2008-11-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
För att det är billigare att utbilda lätt skytte, och det är lätt skytte som är mest efterfrågat i våra missioner.

När låg du inne? Jag vill minnas att det är ett bra tag sen man körde två pskkomp på I19.

06/07 fanns det 2 Psk, 1 Strv, 1 Tross, 1 Stab/grk, samt INGkomp.
Citera
2008-11-01, 16:47
Medlem
Efterbyrdens avatar
När vi ändå är inne på ämnet kan det nämnas att det i år finns:
1 Ingkomp
1 Skkomp
1 Pskkomp som består av 2 pskplutoner och 1 strvplut
1 Undkomp med ledn/grk, span, tolo
1 Insatskomp

Nästa år ska det tydligen bara vara 4 kompanier med dryga 400 värnpliktiga. Några trängselproblem bör inte uppstå, och "Ryssland" kan stå obrukbar ett tag till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in