2008-10-24, 15:07
Medlem
Fryers avatar
Tjenare fan!
Jag har ett litet problem; jag kan inte hitta uppdaterade drivrutiner till mitt grafikkort i den bärbara datorn (det rör sig som sagt om ett GeForce 9600M GT). Någon som kan hjälpa mig?
Senast redigerad av Fryer 2008-10-24 kl. 15:09.
Citera
2008-10-24, 15:12
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Tjenare fan!
Jag har ett litet problem; jag kan inte hitta uppdaterade drivrutiner till mitt grafikkort i den bärbara datorn (det rör sig som sagt om ett GeForce 9600M GT). Någon som kan hjälpa mig?
Testa "Automatically find drivers for my NVIDIA products." på denna Nvidias hemsida, brukar fungera. Annars kan du hitta dem manuellt på samma sida.
LÄNK
Citera
2008-10-24, 16:14
Medlem
Fryers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Testa "Automatically find drivers for my NVIDIA products." på denna Nvidias hemsida, brukar fungera. Annars kan du hitta dem manuellt på samma sida.
LÄNK
Jag har redan testat det, men jag tror jag har löst problemet nu. Tack iaf.
Citera
2008-10-24, 16:37
Medlem
kvints avatar
Oftast kan man inte uppdatera drivrutiner för bärbara Nvidia-grafikchips från Nvidias sida utan du måste gå till tillverkaren av den bärbara datorn som då erbjuder special-drivrutiner som passar just din bärbara.
Citera
2008-10-27, 11:24
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Oftast kan man inte uppdatera drivrutiner för bärbara Nvidia-grafikchips från Nvidias sida utan du måste gå till tillverkaren av den bärbara datorn som då erbjuder special-drivrutiner som passar just din bärbara.
Rekomenderas absolut att besöka tillverkarens hemsida för drivrutiner. Men, drivrutinerna går alltid att hitta på annat håll. Personligen tycker jag att man oftast KAN uppdatera drivrutiner för Nvidias bärbara datorkomponenter på Nvidias sida.

HP, exempelvis, vill att man ska använda Vista med deras nyaste bärbara datorer - även om datorn inte är byggd för Vista och blir zombifierad av operativsystemet så vägrar HP ha drivrutiner för XP. Man får helt enkelt leta upp dem själv, och hittar ofta hela paketet på Nvidias hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in