2008-10-24, 15:07
Medlem
Fryers avatar
Tjenare fan!
Jag har ett litet problem; jag kan inte hitta uppdaterade drivrutiner till mitt grafikkort i den brbara datorn (det rr sig som sagt om ett GeForce 9600M GT). Ngon som kan hjlpa mig?
Senast redigerad av Fryer 2008-10-24 kl. 15:09.
Citera
2008-10-24, 15:12
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Tjenare fan!
Jag har ett litet problem; jag kan inte hitta uppdaterade drivrutiner till mitt grafikkort i den brbara datorn (det rr sig som sagt om ett GeForce 9600M GT). Ngon som kan hjlpa mig?
Testa "Automatically find drivers for my NVIDIA products." p denna Nvidias hemsida, brukar fungera. Annars kan du hitta dem manuellt p samma sida.
LNK
Citera
2008-10-24, 16:14
Medlem
Fryers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Testa "Automatically find drivers for my NVIDIA products." p denna Nvidias hemsida, brukar fungera. Annars kan du hitta dem manuellt p samma sida.
LNK
Jag har redan testat det, men jag tror jag har lst problemet nu. Tack iaf.
Citera
2008-10-24, 16:37
Medlem
kvints avatar
Oftast kan man inte uppdatera drivrutiner fr brbara Nvidia-grafikchips frn Nvidias sida utan du mste g till tillverkaren av den brbara datorn som d erbjuder special-drivrutiner som passar just din brbara.
Citera
2008-10-27, 11:24
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Oftast kan man inte uppdatera drivrutiner fr brbara Nvidia-grafikchips frn Nvidias sida utan du mste g till tillverkaren av den brbara datorn som d erbjuder special-drivrutiner som passar just din brbara.
Rekomenderas absolut att beska tillverkarens hemsida fr drivrutiner. Men, drivrutinerna gr alltid att hitta p annat hll. Personligen tycker jag att man oftast KAN uppdatera drivrutiner fr Nvidias brbara datorkomponenter p Nvidias sida.

HP, exempelvis, vill att man ska anvnda Vista med deras nyaste brbara datorer - ven om datorn inte r byggd fr Vista och blir zombifierad av operativsystemet s vgrar HP ha drivrutiner fr XP. Man fr helt enkelt leta upp dem sjlv, och hittar ofta hela paketet p Nvidias hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in