2008-10-24, 10:19
Medlem
Vet inte om det här är under rätt rubrik, men iaf.

Jag har nyligen köpt ny dator och tänkte föra över lite filmer till min mp3 (Creative Zen W). Problemet är när jag kopplar in den till datorn via USB kommer det upp två alternativ: 1, "Gör Ingenting" 2, "Öppna i Windows Media Player". På min gamla dator kom det upp ett alternativ till som va att öppna enheten som vilekn vanlig hårddisk som helst för att kunna lägga över filer. Någon som kan hjälpa mig?

Fick ett tips om att avinstallera Windows media player men det funkade inte heller? Skulle också kolla plug and play inställningarna, men hur hittar man dom?
Citera
2008-10-24, 10:27
Medlem
Tazquas avatar
Kan du se spelaren om du går in på ''Den här datorn'' ?
Citera
2008-10-24, 10:35
Medlem
nej, det är det som är problemet för att jag vill at den ska komma upp där.
Men den finns i enhetshanteraren under fliken "Windows Portable Drivers".
Citera
2008-10-24, 10:48
Medlem
Du kan pröva gå in på tillverkarens hemsida och se om det finns drivrutiner att ladda hem (om de inte följde med på CD med själva spelaren).

Du kan annars testa ett annat USB-uttag och se om det blir någon skillnad, men det är inte så stor risk.
Citera
2008-10-24, 12:23
Medlem
har testat drivrutinerna på deras hemsida och cd skiva som följde med mp3spelaren när jag köpte den. Blev ingen skillnad förutom att det installerades en massa onödiga Creative program som bara tar prestanda.
Citera
2008-10-24, 12:38
Medlem
Morticians avatar
Gå in i diskhanteraren borde ligga under administrationsverktyg >datorhantering i kontrollpanelen i Vista vilket jag antar du har. Den gör det på XP iaf. Kolla så att inte enhetsbokstäverna krockar om du ser spelaren där så byt till en ledig enhetsbokstav
Citera
2008-10-24, 18:14
Medlem
tyvär så hittar jag den inte där, och jag har XP... Måste ju gå och lösa på något sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in