Citat:
Ursprungligen postat av Sunday Morning
Jobbar som tidningsbärare, och ska skaffa ett basebollträ fäst vid dörrsidan. Jag träffar polisen dagligen, och undrar därför om de kan ge något straff för detta.
Frågar de mig varför jag har detta i bilen kommer jag säga sanningen, självförsvar.
Jag antar att det där basebollträdet är någon sorts bonsai-historia, det blir ju svårt att få in det i bilen annars
Polisen lär inte kunna köra något åt ditt basebollträ i bilen. Men, hur hade du tänkt använda det ? Går du ur bilen och har du då tänt ta med dig ditt tillhygge ? Om så inte är fallet, hur har du tänkt dig använda ett basebollträ sittandes i en bil ? Det krävs ju ändå lite utrymme för att kunna svinga skiten. Är det i själva verket så att du bara vill kunna säga till polarna att du minsann har ett basebollträ med dig när du jobbar. Nä, jag kan komma på flera skäl till att detta är en mycket dålig ide' (jag listar dem gärna om du vill). Om du verkligen känner dig hotad när du jobbar är tårgas eller pepparspray en mycket bättre lösning.